۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
سود کلان در بازار سرمایه فقط در بلندمدت میسر است
دبیرکل کانون نهاده‌های سرمایه گذاری:

سود کلان در بازار سرمایه فقط در بلندمدت میسر است

اسلامی، دبیرکل کانون نهاده‌های سرمایه گذاری ایران با اشاره به واژه سود انتظاری تاکید کرد که مردم فقط در بلند مدت باید انتظار سوددهی بالای بازار سرمایه را داشته باشند.

به گزراش بازار، سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهاده‌های سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به اینکه بازار سرمایه منجر به نارضایتی آن دسته از سرمایه گذارانی شده که دیر وارد این بازار شده‌اند، اظهار کرد: وضعیت بازار سرمایه ناشی از وضع اقتصاد کلان و حوزه سیاسی است و تغییرات نرخ ارز تاثیر بسیاری بر بازار سرمایه داشته.

وی با بیان اینکه چنین رویه‌ای از کنترل ارکان مدیریتی بورس خارج بوده است، ادامه داد: تلاش برخی فعالان بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار بر این بوده که مصوبه سران قوا را دریافت کند.

اسلامی بیدگلی افزود: بنده معتقدم که باید هرچه بیشتر به این ساز و کار اعتماد کنیم البته ممکن است در کوتاه مدت شرایط بازار بهبود بخشیده شود، اما مشکلاتی در آینده سر باز خواهد کرد.

دبیرکل کانون نهاده‌های سرمایه گذاری ایران گفت: در بسیاری موارد سهام بعنوان مثیقه قبول نمی‌شد و امکان اخذ وام نبود بنابراین پیشنهاد شد که با موافقت شورای پول و اعتبار نهادهای مالی بازار سرمایه امکان یابند که وام دریافت کنند و به خرید مجدد سهام بپردازند.

اسلامی بیدگلی با اعلام اینکه فردی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارد باید بداند که بازار سرمایه همواره سود ده نیست و ما با مقهومی بنام سود انتظاری سر و کار داریم، افزود: این بدان مفهوم است که اگر شما در بلند مدت در بازار بمانید، بیش از سایر بازارها سود خواهید کرد و تجربه همه دوره‌های ده ساله همین امر را نشان داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم با دعوت حاکمیت و نه فقط دولت، پا به بورس گذاشتند، افزود: ورود مردم به این بازار نه فقط ناشی از تبلیغات بلکه ناشی از نوسانات اقتصادی طی سال‌های گذشته و امید به سود آوری در بازار سرمایه بوده است.

اسلامی بیدگلی بمعتقد است ورود مردم به بازار اساسا قبل از این تبلیغات رخ داده است گفت: از آبان ۹۸ سر ریز تبلیغات را داریم و اسفند و فروردین مبنی بر حمایت سیاست گذاران بوده است.
دبیرکل کانون نهاده‌های سرمایه گذاری ایران ادامه داد: برخی کارشناسان بازار سرمایه مخالف این روند بودند که منجر به کاهش نقد شوندگی شد.

کد خبر: ۸۵٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha