۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
نگرانی ترامپ از رسانه ها،جو بایدن و اقتصاد کرونا زده
سه عاملی که روی اعصاب پرزیدنت راه می روند ؟

نگرانی ترامپ از رسانه ها،جو بایدن و اقتصاد کرونا زده

دونالد ترامپ که این روزها تحت فشار و انتقاد روزافزون در مواجهه با شیوع گسترده کرونا به سر میبرد، صبح دوشنبه در توئیتر خود از تقارن رکودبازارهای جهانی و گسترش و همه گیری این بیماری به همراه پیشروی جو بایدن به سمت نامزدی دمکراتیک نام برد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی،   روز گذشته رییس جمهور امریکا در توییتر خود رسانه ها را مورد هجوم قرار داد و آنها را متهم به تبانی با دموکرات ها در جهت ملتهب کردن اوضاع کنونی امریکا کرد.

او حزب دموکرات را  که سعی در لکه دار کردن سناتور برنی سندرز دارد متهم کرد و سرانجام با حمله به پیشینیان دولت گفت که دولت اوباما / بایدن فاسدترین دولت در تاریخ کشور ما است.

دولت ترامپ و رئیس جمهور خود به خاطر آنچه که گفته می شود پاسخی کاهنده و بی عیب و نقص در خصوص شیوع اولیه کرونا  است، تحت فشار زیاد قرار می گیرند.

گزارش های انتقادی در آتلانتیک، واشنگتن پست، ان بی سی نیوز و سایر رسانه ها، پرتره ای از کاخ سفید را در حالت هرج و مرج پیشرفته ترسیم کرده اند. براساس این گزارش ها، برخی از اعضای دولت خواستار واکنش های جدی تر و محکم تر از روزهای اولیه شیوع این بیماری هستند در حالی که دیگران، از جمله ترامپ و مشاور عالی اقتصادی او فقط در صدد پایین آوردن شدت این شیوع بوده اند.

پس از این گزارشها صبح دوشنبه ترامپ در توییتر خود،  در انتقاد به آنها از واکنش دولت خود به این بیماری به خاطر نجات جان بسیاری از مردم و انجام اقدامات لازم نیروهای وظیفه که توسط مایک پنس هدایت می شود، تحسین کرد و در ادامه اخبار رسانه ها را فیک و جعلی دانست.

طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز، تعداد موارد گزارش شده در ایالات متحده به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده در حالی که حداقل ۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند. در سطح جهان، بیش از ۱۱۴۴۱۵ نفر به این ویروس آلوده شده اند و حداقل ۴۰۲۶ نفر جان باخته اند.

این در حالی است که بازارها به دلیل گسترش این بیماری و تأثیر آن بر تجارت و تقاضای مصرف کننده، در بخش عمده ای از آشفتگی قرار دارند. میانگین صنعتی داوجونز با نزدیک به ۱۲۰۰ واحد در معاملات اینترنتی (قبل از ساعات معاملات رسمی بازار آمریکا) سقوط کرد که نشانگر سقوط ۱۲۴۶.۷۸ واحد در لحظه آغاز معاملات وال‌استریت به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

همچنین شاخص های اس اند پی و نزدک با باز شدن بازارهای وال‌استریت با افت روبرو شده و در کل بازارهای سهام جهانی نیز شاهد کاهش گسترده ای را ثبت کرده است.

قیمت نفت نیز تا ۳۰ درصدسقوط کرد، زیرا ترس از تقاضا و عدم توافق میان عربستان و روسیه، موجب ایجاد جنگ قیمت ها شد.

ترامپ که همواره موفقیت بازارهای سهام را در طول دوره ریاست جمهوری خود به عنوان استدلال اساسی برای سیاست های خود مد نظر قرار داده بود، این روزها شاهد نفوذ ویرووس چینی و رقم خوردن بدترین هفته هابرای بازارهای سهام نیویورک می باشد.

جو بایدن معاون رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که پس از یک عملکرد حیرت انگیز در "سه شنبه بزرگ"  از ساندرز پیشی گرفت و جایگاه خود را برای کسب نامزدی نهایی در رقابت با مهم ترین رقیبش بهبود بخشید.

همه نگاه های روز انتخابات به میشیگان، ایالت پرتلاش و غنی از نمایندگان بود که در آن نظرسنجی ها، بایدن را با رهبری فرمانده ساندرز نشان می داد.

در این میان ترامپ بار دیگر بایدن را که با کسب پیروزی در انتخابات "سه‌شنبه بزرگ " موجب شادی حزب دموکرات شده بود مورد هدف قرار داد.

اگرچه COVID-۱۹ کاملا در دوره ریاست جمهوری او ظهور کرده، اما ترامپ دولت اوباما را بخاطر عدم وجود و ارائه کیت های تست موجود در ایالات متحده مقصر میداند.

ترامپ در ۴ ماه مارس در کاخ سفید تصریح کرد که دولت اوباما در رابطه با انجام آزمایشات کرونا تصمیماتی گرفته اما این آزمایشات به ضرر ماست و ما آزمایشات سریعتر و دقیق تری را در برنامه کاری خود داریم.

صدای توئیت رئیس جمهور به محض فروپاشی بازارهای جهانی و گسترش این بیماری ادامه یافت و به نظر می رسد گام های جو بایدن به سمت نامزدی دموکرات ها قوی تر است.

کد خبر: ۸٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha