۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رشد ۳ برابری معاملات بورس در مازندران/ ۹۵ درصد فروشنده
بازار بررسی کرد

رشد ۳ برابری معاملات بورس در مازندران/ ۹۵ درصد فروشنده

ساری- سینگال های بازار سرمایه به برنامه های تقویتی واکنش مثبت نشان داد و حجم معاملات در تالار شیشه ای مازندران سه برابر بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، تلاش برای ساماندهی بازار بورس در اولین گام واکنش مثبتی را در بازار سرمایه درپی داشت و حجم معاملات صورت گرفته در تالار شیشه ای مازندران با رشد سه برابری نسبت به هفته ها و ماه های قبل به تعطیلات پایان هفته رسید.

معاملات بورس در بازار مازندران چندهفته ای بود که حجم مبادله زیر ۵۰ میلیون فقره سهام را تجربه می کرد و شکست این سقف و رسیدن به مرز ۱۰۰ میلیون سهام برایش رویا بود. اما در هفته جاری حجم معاملات تالار شیشه ای در مازندران به نسبت هفته های قبل رکوردشکنی کرد.

میزان معاملات بازار بورس در مازندران از ۴۷ میلیون سهام به ۱۵۵ میلیون سهام در سال جاری رسید و بازار سرمایه در آرزوی روزهای خوش و سبز شدن است. علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۴۲ سهام به مبلغ بیش از دو هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شده است، افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۱۱۰ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام دو هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سیمان مازندران و صندوق واسطه گری مالی یکم - سهام بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: پنج درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خید و ۹۵ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت با ۶۵۶ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۰۲ واحد رسید.

کد خبر: ۸۵٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha