۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
«هارلی دیویدسون» در حال از دست دادن بازار اروپا

«هارلی دیویدسون» در حال از دست دادن بازار اروپا

هارلی دیویدسون با افزایش تعرفه ۵۶ درصدی واردات در اروپا مواجه شده است که در صورت اجرا بازار این قاره را به طور کامل از دست خواهد داد.

بازار؛ گروه خودرو: موتورسیکلت‌های آمریکایی با تعرفه ۵۶ درصدی در اتحادیه اروپا مواجه هستند، برند معروف موتورسیکلت سازی آمریکا، هارلی دیویدسون است. این سازنده به تازگی مدعی شده که مالیات آن‌ها در اتحادیه اروپا افزایش یافته است.
این درحالی هست که هارلی دیویدسون در کمتر از دو ماه با افزایش چشمگیر تعرفه‌ها برای همیشه بازار اروپا را از دست دهد. این موضوع از تنش‌های آخرین جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

در سال ۲۰۱۸، اتحادیه اروپا ۲۵ درصد تعرفه واردات برای ورود موتورسیکلت‌ها به بازار این اتحادیه وضع کرد. در سال ۲۰۱۹ شرکت موتورسیکلت سازی هارلی دیویدسون به دلیل اتصال به شبکه BOI با افزایش ۶ درصدی تعرفه‌ها در این اتحادیه مواجه شد.

درحال حاضر اتحادیه اروپا تصمیم گرفته که اعتبار BOI هارلی دیویدسون را لغو کند و با این مساله باید ۵۶ درصد تعرفه واردات پرداخت کند. این تعرفه شامل تعرفه واردات و مالیات و... است. این وضعیت می‌تواند صدمه جدی به سهم بازار هارلی دیویدسون در این قاره بزند. برند این تولید کننده جز پرفروش‌ترین محصولات بازار اروپا تلقی می‌شود. باید منتظر بود دید که سهامداران هر دو طرف اقیانوس اطلس به چه توافقی برای حل این بحران خواهند رسید.

تاثیر قابل توجه این برند موتورسیکلت‌سازی آمریکا در اروپا بسیار مهم بوده و وضع تعرفه واردات برای هر موتورسیکلت با دیگری متفاوت بوده که موضوع محصولات هارلی دیویدسون با مفاهیم تجارت آزاد مغایر است. افزایش این تعرفه‌ها می‌تواند سبب بهبود فروش محصولات اروپایی در قاره خودشان شود.
گفتنی است که در تاریخ افزایش هزار درصدی تعرفه واردات موتورسیکلت به دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان سال ۱۹۸۳ باز می‌گردد که این موضوع را برای ورود محصولات ژاپنی به بازار آمریکا تعیین کرد.

کد خبر: ۸۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha