۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
تحمیل هزینه مضاعف به بخش خصوصی با پرداخت اسناد خزانه اسلامی در پروژه های عمرانی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تحمیل هزینه مضاعف به بخش خصوصی با پرداخت اسناد خزانه اسلامی در پروژه های عمرانی

بخشی پور، عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است شیوه پرداخت به صورت اسناد خزانه اسلامی در پروژهای عمرانی هزینه مضاعفی را به بخش خصوصی تحمیل می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی پور در مورد مشکلات مربوط به پرداخت بدهی عمرانی دولت به بخش غیردولتی، گفت: به دلیل کاهش نقدینگی عمرانی در بودجه سنوات اخیر، بخش عمده‌ای از بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی از طریق ارائه اسناد خزانه اسلامی با سررسیدهای یک تا چندساله از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌گردد.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که با  توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر و در شرایطی که تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه هستیم، پیمانکاران و سازندگان جهت تامین نقدینگی، پیشبرد و اجرای پروژه های مورد تعهد خود، ناچار به فروش اسناد خزانه مذکور، قبل از فرارسیدن سررسید آن و تحمل هزینه تنزیل بالایی هستند.

بخشی‌پور افزود: این امر باعث می‌شود که از این محل هزینه‌های مضاعفی به بخش خصوصی تحمیل شود و آنها را دچار ضرر و زیان بسیار کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشدار داد: ادامه چنین روندی باعث کاهش روزافزون توان پیمانکاران، توقف و تعطیلی ناخواسته پروژه‌های عمرانی و خروج آنها از این عرصه می‌گردد.

بخشی‌پور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، از ضرورت فعال نمودن هرچه بیشتر پروژه‌های عمرانی و حمایت و توانمند ساختن پیمانکاران به عنوان بازوهای اجرایی دولت در اجرای پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری سخن گفت.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به بررسی کارشناسی و تعیین ساز و کاری در خصوص نحوه جبران هزینه های تنزیل ناشی از فروش اسناد خزانه اسلامی اقدام و در قالب یک بخشنامه، ابلاغ نماید.

بخشی‌پور در پایان گفت: این کار باعث می‌شود که قسمتی از ضرر و زیان آنها جبران و چرخ پروژه های عمرانی کشور که به کندی پیش میرود بطور کامل متوقف نشود.

کد خبر: ۸۵٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha