۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
اغلب دامداری های گیلان سنتی و خانگی است
معاون جهاد کشاورزی گیلان:

اغلب دامداری های گیلان سنتی و خانگی است

رشت- معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان، دامداری صنعتی را بهترین روش برای افزایش تولید ذکر کرد و گفت: اغلب دامداری های استان سنتی و خانگی است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، علی اکبرنژاد با تاکید بر اینکه دامداری صنعتی بهترین روش برای افزایش تولید و بهره وری در گیلان است ادامه داد: اما متاسفانه به دلیل کمبود زمین اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است ونمی‌توان به گسترش دامداری‌های صنعتی در استان پرداخت.

وی با بیان اینکه گیلان سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت تولید می‌کند، اظهار کرد: تولید گوشت قرمز در استان هرساله رو به افزایش است و شهرستان‌های کوهستانی نظیر تالش، رودسر، ماسال و رضوانشهر قطب پرورش دام سبک گیلان و شهرستان‌های جلگه‌ای نظیر رشت، سیاهکل، لاهیجان و لنگرود از قطب های پرورش دام سنگین استان محسوب می‌شوند.

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه جوانان روستایی و روستایی زادگان از جمله متقاضیان جدید برای ایجاد دامداری‌های خانگی هستند اظهار داشت: استان  با داشتن ۲۰۱ واحد گاوداری گوشتی صنعتی با ظرفیت بیش از ۱۸ هزار راس گاو، رتبه ۱۲ کشور را داراست.

وی با عنوان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان روزانه ۵۰۰ تن نهاده خام دامی با قیمت یارانه‌ای و ۶ هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره بین دامداران گیلانی توزیع می‌کند، افزود: گیلان یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین  که ۷۰ درصد آن را دام سنگین تشکیل می دهد با ۳ کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۵۵۰ راس دام سنگین و ۱۸۵۰ راس دام سبک در روز دارد.

کد خبر: ۸۵٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha