۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
۸ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۸ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عزم جدی مجلس برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی برای کمک به کاهش مشکلات اقتصادی مردم خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ایجاد شفافیت را از مهمترین اهداف اجرای طرح ثبت اطلاعات املاک و اسکان برشمرد و گفت: سامانه ملی اسکان و املاک با هدف ایجاد شفافیت و عرضه واحد های خالی در بازار مسکن و کنترل قیمت ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به بررسی اشکالات در این سامانه اظهار داشت: مجلس بصورت جدی رفع مشکلات این طرح را دنبال می کند تا با ایجاد شفافیت، جلوگیری از سفته بازی و دلال بازی و مقابله با ثروت های بادآورده، بازار مسکن و قیمت ها کنترل شود.

مجتبی یوسفی افزود: شاید بهتر بود این طرح به صورت مرحله ای در برخی استان ها اجرا می شد تا بتدریج مشکلات سامانه برطرف شود و مردم کمتر به زحمت بیافتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به مشکلات شدید مردم در بخش مسکن و تورم بالا در این بخش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش زیادی از خانواده ها فاقد مسکن هستند و حتی برای اجاره مسکن با مشکل مواجه اند و مجلس تلاش می کند با تدوین و تصویب قوانین لازم و پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین زمینه لازم را برای رفع مشکل مسکن خانواده ها فراهم سازد.

وی اظهارداشت: اکثر مردم موافق شفافیت هستند اما باید زمینه ای فراهم شود که مردم کمتر به زحمت بیافتند و صاحبان ثروت و املاک نجومی و لوکس نشینان مالیات بیشتری پرداخت نمایند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به کمبود حدود ۸ میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل مسکن به ساخت حدود ۸ میلیون واحد جدید نیاز داریم تا بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و قیمت ها متعادل شود.

کد خبر: ۸۵٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha