۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
 ۷۵ درصد مساحت زنجان دچار خشکسالی متوسط است| وضعیت نگران کننده آب در روستاها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۷۵ درصد مساحت زنجان دچار خشکسالی متوسط است| وضعیت نگران کننده آب در روستاها

زنجان- جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: بیش از ۷۵ درصد از مساحت استان دچار خشکسالی متوسط است چرا که بارش‌ها در استان کاهش یافته است. 

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ۹۰۷ روستای استان زنجان حدود ۶۱۸ روستا با جمعیت بیش از ۳۰۸ هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، گفت: ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری زنجان از نعمت آب شرب برخوردار هستند. 

وی اظهار کرد: مشکل آبرسانی در ۲۱ شهر استان وجود ندارد ولی در روستاها وضعیت آب نگران کننده است و مردم باید همکاری کنند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: بیش از ۷۵ درصد از استان دچار خشکسالی متوسط است چرا که بارش ها در استان کاهش داشته است. 

جزء قاسمی از اجرای ۳۵ طرح آبرسانی  در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: اجرای این پروژه ها آبرسانی به ۱۴۸ روستا در استان را شامل می شود و اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این پروژه ها بیش از ۲۵۱ میلیارد تومان است که در سال جاری با جدیت این پروژه ها اجرا خواهد شد. 

وی بر لزوم ضرورت بسیج همگانی برای عبور از تابستان سخت پیش رو در استان اشاره کرد و یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به آبرسانی به روستاها برنامه ریزی لازم را دارد و در سال ۱۴۰۱ هم اجرای طرح های آبرسانی به روستاها با قوت انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: شهروندان مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند. 

جزء قاسمی گفت: ۲۰۱ روستا در استان زنجان مشکل آب شرب دارند که با اجرای پروژه های مخالف آبرسانی رفع می شود. 

کد خبر: ۸۵٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha