۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
عملیات اجرایی پروژه انتقال آب شرب شهر کرمان به زودی آغاز می شود
نماینده مردم کرمان و راور:

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب شرب شهر کرمان به زودی آغاز می شود

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از توافق نهایی برای اجرای پروژه انتقال آب شرب شهر کرمان از منابع آبی پروژه انتقال آب خلیج فارس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با استاندار کرمان، عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور  و جانباز مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور در زمینه تسریع در اجرای پروژه خط انتقال آب شرب شهر کرمان عنوان کرد: پیگیری ها و توافقات انجام شده در ماه های گذشته موجب شده پروژه بلند مدت انتقال آب از سرشاخه های کارون برای استان های یزد و کرمان عملیاتی شود و مسیر خط انتقال و ردیف بودجه برای این طرح اختصاص پیدا کند.

 وی اظهار داشت: حجم بالای منابع مورد نیاز از یک سو و متاسفانه کمبود منابع بودجه ای به خاطر شرایط کشور، امکان تامین منابع برای استمرار فعالیت های این پروژه فراهم نشد و این طرح متوقف شد.

پورابراهیمی خطاب به عدل و جانباز تصریح کرد: همانطور که می دانید بخشی از پروژه انتقال آب از سرشاخه های کارون به یزد و کرمان از مسیر رفسنجان اجرایی شده و برای اینکه ما بتوانیم از ظرفیت خط انتقال آب خلیج فارس استفاده کنیم لازم است بخش های باقی مانده اجرای پروژه لوله گذاری از مسیر رفسنجان - کرمان تا کیلومتر ۱۲۷ نهایی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به توافق انجام شده با مجمع سهامداران شرکت انتقال آب خلیج فارس مبنی بر تخصیص آب صنعت و شرب به مرکز استان کرمان در صورت اجرای پروژه خط لوله تا منطقه ۱۲۷ کیلومتری کرمان به یزد که از مسیر رفسنجان می گذرد امکان تخصیص و انتقال از خط مذکور برای شهرهای رفسنجان و کرمان مسیر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به توافقات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو همچنین استفاده از ظرفیت منابع داخلی کرمان مقرر شد هزار میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص پیدا کند تا در اسرع وقت این طرح عملیاتی شود.

وی گفت: در این توافق مقرر شد از مبلغ مذکور که حدود هزار میلیارد تومان می باشد، ۵۰ درصد از منابع داخلی استان کرمان و ۵۰ درصد به ۲ روش ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ و ۴۰۰ میلیارد از طریق ماده ۵۶ برای تامین مالی از طرف دولت تخصیص پیدا کند.

پورابراهیمی گفت: با توجه به توافقات امروز مقرر  شد ۱۰۰ میلیارد از منابع ۱۰ و ۱۲ از طریق وزارت نیرو اختصاص پیدا کند  و ۴۰۰ میلیارد از طریق ماده ۵۶ با پیگیری کمیسیون اقتصادی مجلس از طریق نظام بانکی تامین مالی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد از طریق کمیسیون اقتصادی اقدامات در دستور کار قرار گیرد و نشست مرتبط با تامین مالی پروژه نیز بزودی در کمیسیون اقتصادی تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به توافقات امروز و مذاکرات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه و سندیکای انتقال آب خلیج فارس، ان شالله اجرای عملیات اجرایی تکمیل خط لوله مذکور در طول هفته های آینده اجرایی خواهد شد. این کار مهم می تواند مشکل تامین آب شرب شهر کرمان را در بازه زمانی بلند مدت در کنار تامین آب واحدهای صنعتی تازه تاسیس تامین کند که تحولی بزرگ در بخش اقتصادی و معیشتی مردم کرمان خواهد بود.

همچنین در این نشست علی زینی وند استاندار کرمان، گزارشی در زمینه وضعیت خشکسالی و شرایط وخاص این استان ارائه کرد و گفت: باید به هر نحو ممکن اقدامات لازم از طرف دولت و بخش خصوصی برای تامین آب آشامیدنی کرمان انجام شود.

کد خبر: ۸۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha