۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
صعود شاخص کل بعد از ۲۲ روز منفی
بازار بررسی می‌کند؛

صعود شاخص کل بعد از ۲۲ روز منفی

شاخص کل بورس تهران امروز برای دومین روز متوالی بعد از ۲۲ روز افت روند صعودی به خود گرفت.

بازار؛ گروه بورس: امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه بازار بعد از ۲۲ روز ریزش، برای دومین روز متوالی روند مثبت به خود گرفت و بعد از عبور از ۱میلیون ۱۸۰ هزار واحد الان تا زمان تنظیم خبر بر روی ۱میلیون ۲۱۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن هم به دنبال شاخص کل به ۲۱۶ واحد رشد به ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت. فملی با  هزار و ۳۹۹ واحد رشد بیشتر تاثیر را بر روی شاخص کل داشته که گفته شده بیشتر ناشی از قیمت مس در جهان است، فولاد با ۱هزار و ۳۰۵ واحد، نماد وبملت با ۱هزار ۱۳۸ واحد، وتجارت با ۷۸۳ واحد، فارس با ۵۷۳ واحد شستا با ۵۳۲ واحد و صادرات ۵۲۵ واحد  به ترتیب جزو تاثیرگذارترین نمادهای در شاخص کل بودند.

فملی علاوه بر پیشی گرفتن در شاخص سازی امروز، پر تراکنش ترین نماد بازار را به خود اختصاص داده و به ترتیب بعد از آن خساپا، وتجارت، برکت خگستر و خودور در این گروه قرار دارند.

به نظر می‌رسد که تصمیماتی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی اقتصادی دولت برگذار شده، بر مثبت شدن شاخص بی تاثیر نبوده است. حمایت از بازار سرمایه با تزریق نقدینگی بیشترین تاکیدی بود که در دو نشست مجلس و شورای عالی اقتصادی دولت به آن تاکید شد.  

روز گذشته دو جلسه در خصوص بازار سرمایه در مجلس و هیات دولت برگزار شد که قرار است تصمیمات این دو نشست در شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوا ارائه شود.

تصمیمات هیات دولت و مجلس
دادن سهام تشویقی به سهامداران صندوق‌ قابل معامله پالایشی، تخصیص یک درصد منابع خلاق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، لغو ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌ها سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها، اقامت ۵ ساله به سرمایه‌گذاران خارجی در بورس، واریز ۸۰ درصد از درآمد حاصل از مالیات نقل و انتقال سهام به صتودق تثبیت، صفر شدن، امهال یکساله مالیاتی ۵۰ درصد مبلغ خرید شرکت‌هایی که نسبت به خرید سهام خودشان یا زیر مجموعه‌ شان با هدف حمایت از بازار، معافیت بانک‌ها و موسسات اعتباری که در راستای حمایت از بازار سرمایه اقدام کردند از  ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و جرائم، اجازه به صندوق تثبیت و توسعه بازار برای انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی از تصمیمات شورای عالی دولت در جهت حمایت از بازار سرمایه بود.

قالیباف رئیس مجلس در نشستی که با حضور همتی رئیس بانک مرکزی و دژپسند وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بازار سرمایه برگزار شد بیمه سهامداران خرد، الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی، واقعی شدن نرخ تسعیر ارز، مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت‌گذاری دستوری، مسدود شدن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیر مجاز فروش رمز ارز، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس روز گذشته در مورد مصوبات شورای عالی اقتصادی که در بالا عنوان شد گفته: وضعیت بازار سرمایه تابع شرایط مختلفی است؛ اتفاقات کلان اقتصادی، انتظارات فعالان اقتصادی، بازارهای جهانی و دیگر موارد مشابه از جمله مسایلی است که در قیمت سهام تاثیر گذار است. اما تجربه نشان داده سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه همواره بازدهی مناسبی دارد.  

کد خبر: ۸۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha