۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
تلاش «هوآوی» برای خلاص شدن از تحریم‌های آمریکا

تلاش «هوآوی» برای خلاص شدن از تحریم‌های آمریکا

هوآوی در سال ۲۰۱۹ توسط ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در لیست سیاه صادرات قرار گرفته است و این ممنوعیت تجارت، شرکت هوآوی را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، شرکت هوآوی سازنده تجهیزات مخابراتی چینی در تلاش است تا با توسعه توانایی‌های نرم‌افزاری خود از فشارها، تحریم‌ها و محدودیت‌های ایالات متحده که تجارت تلفن‌های هوشمند این شرکت چینی را مختل کرده است، خلاص شود.

شرکت هوآوی سازنده تجهیزات مخابراتی چینی بعد از اعمال فشار و تحریم فراوان آمریکا تصمیم گرفته تا در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار در صنعت خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری کند و با این کار از «تسلا» پیشی بگیرد.

هوآوی در سال ۲۰۱۹ توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در لیست سیاه صادرات قرار گرفته است و این ممنوعیت تجارت، شرکت هوآوی را تحت فشار زیادی قرار داده است.

شرکت هوآوی سال گذشته اعلام کرده بود که با کاهش متوسط سود سالانه ۳.۲ درصدی خود مواجه بوده است چراکه درآمد خارج از کشور آن به دلیل بیماری کووید ۱۹ و تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا کاهش یافته است.

یکی از مدیران شرکت هوآوی در اینباره گفت: «هنوز معلوم نیست که از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شویم و ما نمی‌توانیم استراتژی خود را براساس یک فرض بی‌اساس قرار بدهیم، این شرکت سرمایه‌گذاری را بر روی حوزه‌هایی انجام خواهد داد که کمترین وابستگی را به آمریکا داشته باشد و در همین راستا هوآوی در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار در صنعت خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد که فناوری خودروهای بدون‌سرنشین این شرکت به این خودروها اجازه خواهد تا بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی کنند.

اقدام آمریکا علیه هوآوی اعتماد به صنعت نیمه‌هادی‌ها در جهان را خدشه‌دار کرده و موجب کمبود این تراشه‌ها در سطح جهان شده است چرا که شرکت‌های چینی سال گذشته از ترس اقدام مشابه علیه آنها، به جمع‌آوری نیمه‌هادی‌هایی با ارزش ۳ تا ۶ ماه روی آوردند؛ تقاضای فراوانی از بازار چین برای تجهیزات تراشه‌هایی که تحت تاثیر قوانین ایالات متحده نیستند یا می‌توانند با قوانین ایالات متحده آمریکا سازگار باشند، شرکت‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در این تراشه‌ها سوق داده است».

خودروهای الکتریکی و هوشمند را باید آینده صنعت حمل‌ونقل دانست. این خودروها به زودی خواهند توانست با همه دستگاه‌های هوشمند پیرامون ما یکی شده و ارتباطی یک‌پارچه را برقرار کنند.

فرمول ۱+۸+N که پیشنهاد هواوی برای دنیای آینده با مرکزیت گوشی هوشمند است، می‌تواند با استفاده از روش‌های ارتباطی مانند Huawei Share و فناوری HiLink، ارتباط بین دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی، ایرباد، خودرو، اسپیکر، ساعت هوشمند، تلویزیون، کامپیوتر را برقرار کرده و راهکاری جامع برای یک زندگی هوشمند باشد.

کد خبر: ۸۵٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha