۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
مواجهه ۲۸۲ شهر کشور با تنش آبی

مواجهه ۲۸۲ شهر کشور با تنش آبی

کشفی، سخنگوی شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور گفت: با کاهش بارندگی ها، هم اکنون ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه هستند که این رقم به بیش از ۳۰۰۰ شهر افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه بارش های امسال نسبت به متوسط ۵۰ ساله ۴۵ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است افزود: با کاهش بارندگی ها هم اکنون ۴۵ درصد سدهای کشور پر هستند درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بوده و البته این روند به دلیل کاهش ۵۰ درصدی ورودی سدها ی کشور است.
وی با بیان اینکه امسال به ۷ هزار روستا با تانکر آبرسانی خواهد شد گفت: در زمان مشابه سال گذشته به ۵ هزار روستا با تانکر آبرسانی شده است که امسال شاهد افزایش بیش از ۲ هزار روستا به آبرسانی با تانکر هستیم که البته اغلب این روستاها در استانهای پهناور واقع شده اند که آبرسانی به آنها زمان بر و هزینه بر است.

سخنگوی شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه طرح های موثر و اعتبارات مناسبی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این بخش در نظر گرفته شده است ادامه داد: هم اکنون طرح ها در حال فعالیت بوده و مناقصه ها انجام شده است که در صورت تخصیص به موقع این اعتبارات می توانیم از تعداد شهرها با تنش آبی کم کنیم.

کشفی گفت: شهرهای دارای تنش آبی به شهرهایی گفته می شود که میزان تولید از مقدار مصرف آب کمتر است.

وی افزود: ۴۰ درصد از مشترکان آب کشور پرمصرف بوده و ۶۰ درصد از منابع آبی موجود را مصرف می کنند شاید جرایمی برای این دسته در نظر گرفته شود اما به هرحال مصرف بی رویه این بخش سبب میشود برخی از شهرها دسترسی به آب شرب پایدار نداشته باشند.

سخنگوی شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور گفت: با کاهش بارندگی ها، ۱۵ درصد از منابع تولید آب در کشور کاهش یافته است که اگر بخواهیم شرایط امسال مانند سال گذشته باشد باید تا ۱۵ درصد از مصارف خود در همه بخشها کاهش دهیم.

کد خبر: ۸۵٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha