۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان ملایر قلمه زنی شد
مدیرکل منابع طبیعی همدان :

۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان ملایر قلمه زنی شد

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۸۰۰ هزار اصله نهال در راستای اجرای طرح زارعت چوب در نهالستان ملایر قلمه زنی شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی بیان کرد: همدان در بین استان های مطرح و برتر کشور در زارعت چوب است چرا که قابلیت توسعه زراعت چوب به ویژه در شهرستان های جنوبی را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال شهروندان از گونه صنوبر، قلمه زنی ۸۰۰ هزار نهال در دستور کار قرار گرفت تا بتوان پس از رشد و نمو، از این نهال ها در راستای زراعت چوب و دیگر برنامه های توسعه فضای سبز بهره گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان مزایای نهال صنوبر را تقویت مسائل زیست محیطی، ایجاد جنگل، آشکوب در سطح زمین، تولید اکسیژن و ترسیب کربن یعنی به دام انداختن کربن اضافی موجود در هوا و در نهایت تولید چوب برای مصارف مختلف به ویژه صنعتی دانست.

خزایی ادامه داد: صنوبر گونه ای با رشد سریع بوده که به پایایی جنگل کمک می کند چرا که در صورت تولید نشدن صنوبر فشار به جنگل با قطع دیگر درختان برای مصارف صنعتی افزایش می یابد.

وی بیان کرد: کاشت صنوبر در حواشی جوی آب سبب استفاده این گونه از آب های غیر متعارف می شود و همچنین از گونه های موثر برای تعدیل آب و هوا به شمار می رود.

کد خبر: ۸۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha