۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
پرداخت مابه‌التفاوت بهره‌مندی از مزایای مشاغل سخت برای پرستاران مبنای قانونی دارد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

پرداخت مابه‌التفاوت بهره‌مندی از مزایای مشاغل سخت برای پرستاران مبنای قانونی دارد

بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، انتقاد سازمان نظام پرستاری از پرداخت مابه‌التفاوت بهره‌مندی از مزایای مشاغل سخت برای پرستاران را بی‌اساس خواند و افزود: پرداخت این مبلغ مبنای قانونی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت؛ علی بابایی کارنامی، در مورد انتقاد رئیس سازمان نظام پرستاری مبنی بر اینکه پرستاران باید بالای ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا از مزایای مشاغل پرخطر استفاده کنند، گفت: این میزان پرداختی برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور بر مبنای قانون بوده و افرادی که تمایل دارند در قالب گروه الف بازنشسته شوند باید مابه التفاوت ۴درصد ۱۰ سال زمان خدمت خود را پرداخت کنند.

کارفرمایان باید مابه‌التفاوت بهره‌مندی از مزایای مشاغل سخت برای پرستاران را بپردازند
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر افرادی که متقاضی بهره‌مندی از مزایای این بخش هستند در بخش دولتی فعالیت می‌کنند، دولت باید به نمایندگی از آنها این مبلغ را پرداخت کند و در بخش خصوصی هم کارفرما باید به امر مبادرت ورزد.

عملکرد یک بیمه‌شده در ساختار تامین اجتماعی بیمه‌پردازی است
وی تصریح کرد: در هر صورت مبنای عملکرد یک بیمه‌شده در ساختار تامین اجتماعی بیمه‌پردازی است، به این معنا که متناسب با بیمه‌پردازی برای وی برنامه‌ریزی می‌شود. بنابراین اگر فرد متقاضی به این دلیل که شغل وی سخت و زیان‌آور است بخواهد ۱۰ سال زودتر بازنشسته شود، کارفرمای مربوطه باید جبران ریالی کند و حتما این رقم ۲۰۰ میلیون نبوده و می‌تواند کمتر از آن باشد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ به بعد نیز قرار شده است که ۸ درصد آخرین حکم حقوقی در طول سابقه خدمت متقاضی، برای بهره‌مندی از مزایای این بخش پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری اگر گلایه‌ای در این زمینه دارد باید از جنبه حقوقی آن را دنبال کند، ضمن اینکه این سازمان یک حقی برای پرستاران قائل شده به این صورت که باید آنها با ۲۰ سال خدمت بازنشسته شوند و این حق طبیعی هر پرستار است، اما سازمان نظام پرستاری هم باید زحمت بکشد به نمایندگی از این قشر زحمتکش، پرداخت مبلغی که در ازای این نوع بازنشستگی تعیین شده را از طریق کارفرمای مربوطه پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و نمی‌تواند به دلیل اینکه سیاست‌های دولت این است که برای این قشر مشوق تعیین شود، هزینه آن را از جیب کارگران پرداخت کند.

کد خبر: ۸۵٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha