۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در تفاهم نامه با بانک تجارت
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در تفاهم نامه با بانک تجارت

جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو از تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در چارچوب تفاهم نامه طرح تام میان این سازمان، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک تجارت خبر داد.

به‌ گزارش بازار به نقل از شاتا، وجیه الله جعفری در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: این میزان اعتبار توسط ایمیدرو در ۳ مرحله و ظرف مدت ۲ سال پرداخت خواهد شد که امیدواریم در رشد و توسعه صنعتی و معدنی مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه دیگری که در راستای (طرح تام) سال گذشته توسط ایمیدرو منعقد شده است، تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای با بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان منعقد نموده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد : در این راستا تاکنون یک هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده‌ایم و تا ۴ هزار میلیارد تومان نیز می‌توانیم پرداخت نماییم.

جعفری همچنین تصریح کرد: هدفگذاری برای تامین حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) در دستور کار می باشد که تحقق این هدف با کمک مجموعه های وزارت صمت و همکاری شبکه بانکی دور از دسترس نیست.

وی در پایان تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم نامه ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجاد شده حداقل حدود ۳۰ درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه اندازی پروژه ها و طرح ها و رشد سرمایه گذاری در کشور و ۷۰ درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی «وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

کد خبر: ۸۵٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha