۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
رشد اقتصادی بنیاد مستضعفان به ۱۳.۸ درصد رسید
معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان:

رشد اقتصادی بنیاد مستضعفان به ۱۳.۸ درصد رسید

اتابک، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با تشریح برخی از اقدامات اقتصادی صورت‌گرفته در گروه بنیاد مستضعفان طی سال ۹۹، گفت: این بنیاد در سال گذشته توانست رشد اقتصادی ۱۳.۸ را محقق کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید محمد اتابک در تشریح جزئیاتی از فعالیت‌های اقتصادی بنیاد در سال ۹۹ اظهار کرد: بنیاد مستضعفان علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه‌ای که این بنیاد و تمام شرکت‌هایش را هدف قرار داده بود توانست رشد اقتصادی ۱۳.۸ درصدی را همزمان با سال جهش تولید محقق کند.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این رشد اقتصادی با کار جهادی کارگران و برنامه‌ریزی در جهت جهش تولید در سال ۹۹ محقق شد، افزود: در سال گذشته بنیاد مستضعفان در بخش اقتصادی توانست درآمدهای عملیاتی خود را به میزان ۷۶ درصد افزایش دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان موفق شد با وجود تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش، به میزان ۳۱ درصد بر سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های زیرساختی و اساسی بنیاد اضافه کند.

اتابک در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۹، پروژه‌های افتتاح شده در بنیاد مستضعفان، ارزشی بالغ بر ۱۷۲ هزار میلیارد تومان داشته‌اند گفت: افتتاح فاز ۲ فولادسازی در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه خرم‌آباد، تکمیل کارخانه قوطی‌سازی کرمانشاه و افتتاح ۱۶ طرح کشاورزی و دامپروری بخشی از این پروژه‌ها بود که بنیاد مستضعفان با هدف تامین نیازهای زیرساختی و اساسی کشور و همچنین قطع وابستگی به خارج و البته ارزآوری برای کشور به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ارزش این پروژه‌ها با احتساب پروژه راه اندازی ۲ واحد گازی در بلوک یک نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که واحد بخار آن طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، بالغ بر ۱۹۷ هزار میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با اشاره به اضافه شدن ۳ شرکت جدید به شرکت‌های بورسی بنیاد در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته با هدف مردمی شدن اقتصاد، ۳ شرکت جدید از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به جمع شرکت‌های بازار سرمایه اضافه شدند و تعداد شرکت‌های بورسی بنیاد، به ۳۶ شرکت افزایش یافت.

به گفته وی علاوه بر این موارد، در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات در  گروه بنیاد نیز رشدی ۱۷.۵ درصدی را ثبت کرد.

اتابک در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تخصیص داده و در سال گذشته نیز بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان در جهت محرومیت‌زدایی از طریق ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم، هزینه کرده است.

کد خبر: ۸۵٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha