۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
سود ۴۰ هزار تومانی دلالان از فروش هر کیلوگرم خرما
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

سود ۴۰ هزار تومانی دلالان از فروش هر کیلوگرم خرما

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باید دلالان و واسطه‌هایی که ۴۰ هزار تومان از فروش هر کیلوگرم خرما کسب و محصول را با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌کنند شناسایی شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص قیمت خرما در بازار ماه مبارک رمضان، گفت: در حال حاضر در جنوب استان کرمان هر کیلوگرم خرما موجود در سرخانه به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و برخلاف سال‌های گذشته تمامی خرمای نگهداری شده در سردخانه‌ها به فروش رفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه بخشی از خرما در فصل برداشت و باقی مانده آن در ماه مبارک رمضان به فروش رفته است، افزود: عمده خرمای برداشت شده در جنوب استان کرمان به فروش رفته و قیمت این محصول از میزان فعلی افزایش پیدا نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خرما از فصل برداشت تا آغاز ماه مبارک رمضان افزایش نداشته است، ادامه داد: مسئولین باید علت اختلاف قیمت ۵۰ هزار تومانی خرما از سردخانه تا بازار را بررسی کنند، این میزان اختلاف قیمت در بازار قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشد و از جیب کشاورزان یارانه پرداخت نکند. کاهش قیمت خرید خرما از باغداران برای کنترل بازار پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه چرا نباید خرما با قیمت بالاتری از کشاورزان خریداری و با قیمت مناسب و بدون واسطه به دست مردم برسد، عنوان کرد: باید دلالان و واسطه‌هایی که ۴۰هزار تومان از فروش هر کیلوگرم خرما کسب و محصول را با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌کنند شناسایی شوند.

کد خبر: ۸۵٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha