۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تولید شیرینی در زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است/ کمبود شکر و روغن مایع
رئیس اتحادیه قنادان زنجان:

تولید شیرینی در زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است/ کمبود شکر و روغن مایع

زنجان- محمدِی، رئیس اتحادیه قنادان زنجان از فعالیت ۱۲۴ قنادی در استان خبر داد و گفت: تولید شیرینی ۵۰ درصد کاهش یافته و به تبع فروش کاهش یافته است.

رسول محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۱۲۴ قنادی در استان زنجان خبر داد و گفت: در راستای کاهش بیماری کرونا ۱۰۰ درصد قنادی های استان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا باعث شد تا مصرف شیرینی در استان کاهش پیدا کند، اظهار داشت: تولید شیرینی در استان ۵۰ درصد کاهش یافته و به تبع فروش کم کاهش یافته است. 

رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر قنادن استان کمبود اولیه شکر و روغن مایع سرخ کردنی را دارند،گفت: قندی ها در استان قبل از بیماری کرونا اگر در ماه بیش از ۱۰۰ تن مصرف شکر داشتند الان به ۵۰ تن رسیده است. 

محمدی تاکید کرد: همچنین قیمت مواد اولیه به شدت افزایش یافته و این موضوع موجب بالا رفتن قیمت شیرینی شده که افزایش قیمت‌ها هم مصرف مردم را کاهش داده است. 

وی ابراز داشت: کارگاه‌های زیر زمینی که در امر تهیه شرینی فعالیت کنند در استان وجود ندارد. 

رئیس اتحادیه قنادان زنجان، بستنی و آبمیوه فروشان زنجان به نظارت بر طرز تهیه شرینی های بهداشتی در استان تاکید کرد و افزود: اداره بهداشت محیط و صنایع غذایی، بازرسین اتاق اصناف و بازرسان اتحادیه در طول ماه مبارک رمضان به صورت مرتب نظارت دقیق بر طرز تهیه شیرینی در قنادی‌ها را به صورت خیلی جدی دنبال می کنند و تاکنون قنادی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان پلمب نشده است.

کد خبر: ۸۵٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha