۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
 صادرات از طریق بندر چابهار در فروردین ‌ماه ۱۰۰ درصد رشد داشته است
مدیرکل دریانوردی سیستان و بلوچستان:

صادرات از طریق بندر چابهار در فروردین ‌ماه ۱۰۰ درصد رشد داشته است

زاهدان - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با بیان اینکه از ابتدای سال صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه عمده محموله‌های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان میزان رشد ترانزیت را نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، به میزان ۱۷ درصد اعلام و تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، همه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی انجام شده و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و برای جلوگیری از انتشار، بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفاً کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده، بیان کرد: هیچ گونه جابه‌جایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با تشدید پروتکل‌ها خواهد بود.

آقایی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی‌های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با انجام تست‌گیری و آزمایشات مربوطه در مورد خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت‌ها و تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد.

کد خبر: ۸۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha