۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
مواد اولیه مورد نیاز صنایع اصفهان صادر می‌شود/ عدم ثبات قوانین و حمایت داخلی
انتقاد نماینده اصفهان در مجلس:

مواد اولیه مورد نیاز صنایع اصفهان صادر می‌شود/ عدم ثبات قوانین و حمایت داخلی

اصفهان- حاجی دلیگانی، نماینده اصفهان در مجلس گفت: یکی از مشکلات صنایع اصفهان و سایر استان‌ها، تامین مواد اولیه است اما برخی از ذی نفعان به جای اینکه نیاز داخل را تامین کنند اقدام به صادرات آن می‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به لزوم ثبات قوانین برای رونق تولید اظهار داشت: افرادی که در عرصه تولید وارد می‌شوند باید از ثبات در قوانین اطمینان حاصل کنند تا بدانند که با تغییرات ناگهانی متضرر نمی‌شوند.

وی افزود: تامین منابع مالی و سرمایه‌های سرگردان نیز از دیگر نیازهای تولید است که در این راستا ترغیب، تشویق و جذب سرمایه‌ها، کاستن سرمایه‌گذاری در زمینه‌های غیر مولد، کاهش سود بانکی وسفته‌بازی، کاهش درآمد دلالی و واسطه‌گرایی باید انجام شود.

مشکلِ تقدم صادرات بر تامین نیاز کشور
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور است، تصریح کرد: یکی از مشکلات صنایع اصفهان و سایر استان‌ها، تامین مواد اولیه است اما برخی از ذی نفعان به جای اینکه نیاز داخل را تامین کنند اقدام به صادرات می‌کنند و این امر در تولید کشور مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: باید تسهیلات ویژه‌ای مانند رفع موانع بیمه و مالیات برای تولیدکنندگان در نظر گرفت و البته باید بانک مرکزی نیز در راستای حمایت از آنها و ساماندهی سرمایه در گردش اقدام کند.

برخی مقررات مانع بزرگی برای تولیدات داخلی است
حاجی دلیگانی برخی از مقررات محیط زیست و یا تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و  غیره را مانع تولید کشور دانست و افزود: ظرفیت‌های بسیاری در کشور در این حوزه‌ها وجود دارد اما باید به درستی جهت‌گیری‌ شوند تا در مسیر تولید قرار گیرند البته با نظارت صحیح، عمل به قانون و برقراری ضمانت اجرایی، این موانع رفع شدنی است.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع بروکراسی موجود نیز باید برای استعلام و کارهای اداری زمان مشخص شود که این امر در سالهای اخیر در قانون لحاظ شده است و در واقع عدم انجام آنها در زمان مشخص خلاف قانون است.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: علاوه بر اینکه مردم باید در حمایت از کالای ایرانی پیش قدم شوند، تولیدکنندگان نیز نباید کیفیت را فدای منفت خود کنند و لازم است از تقلب و کم فروشی خودداری کنند.

کد خبر: ۸۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha