۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
پیگیری حمایت از اصناف و تامین اقلام مورد نیاز مردم
قرارگاه مبارزه با کرونا اعلام کرد

پیگیری حمایت از اصناف و تامین اقلام مورد نیاز مردم

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، خواستار اجرایی شدن بند ب بیانات رئیس جمهوری در آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر حمایت از اصناف، استمرار تامین اقلام و خدمات مورد نیاز مردم شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نامه‌ای به معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس کارگروه بررسی ومقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو و وزیرنفت، مبنی بر ابلاغ مصوبات شصت وششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، اشاره کرد و در این نامه بر اجرایی شدن بند ب بیانات رییس جمهوری، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش محورهای بیانات رئیس جمهوری در بند ب مفاد جلسه اخیر ستاد ملی بدین شرح است: بسته‌های جدید حمایت مالی از اصناف در دوران کرونا درهفته آینده ارایه شود. مایحتاج ضروری زندگی مردم باید دراختیارآن‌ها باشد، شاهد آن هم این است که هرگاه حتی یک قلم از موارد مورد نیاز دچارکمبود شود - حتی در کوتاه مدت - برای مردم قابل تحمل نیست. زیرساخت‌های اصلی زندگی شهری و روستایی مثل آب و برق وتلفن و اینترنت و... قطعی حتی یک یا چند ساعت هر کدام از این‌ها قابل تحمل نخواهد بود.

همچنین در نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش تست‌های دقیق و تشخیص زود هنگام مبتلایان، شناسایی افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و قرنطینه فوری، تدوین پروتکل‌ها و وضع قوانین جدید متناسب با روش‌های علمی مبارزه با کرونا توسط تیم‌های تخصصی و اعمال قوانین حاکمیتی جهت کنترل اپیدمی، نظارت براجرای پروتکل‌ها و برخورد با متخلفان تاکید شد.

کد خبر: ۸۵٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha