۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
رشد ۱۰۰ درصدی صادرات و رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات و رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات و رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار، محسن نریمان گفت: منطقه آزاد ارس در طول یک سال گذشته شاهد رشد ۵۲ درصدی در سرمایه گذاری و رشد ۱۰۰ درصدی در صادرات بوده است.

وی افزود: علی رغم چالش ها و توطئه های دشمنان در تحریم همه جانبه، شاهد این هستیم که صادرات منطقه آزاد ارس از ۲۶۷ میلیون دلار در سال گذشته به ۳۲۵ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال رسیده است و در ۲ سال پیاپی گذشته شاهد تراز تجاری مثبت در ارس بودیم.

نریمان ادامه داد: میزان کل سرمایه گذاری داخلی و خارجی منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۱۱۷۰ میلیارد تومان بود که در ۹ ماهه امسال این میزان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: منطقه آزاد ارس بسترساز فعالیت در حوزه گلخانه ای شده است و میزان اشتغالزایی و صادرات این حوزه بسیار بالاست. به طوریکه تارلا امین ارس توان تولید سالانه ۲۴ هزار تن محصول را دارد و با تکمیل فاز ۲ این مجموعه این مقدار به ۳۹ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زمینه ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقدامات خوبی در ۲ سال گذشته انجام شده است و با ارسال مدارک به یونسکو، منتظر ثبت جهانی این ژئوپارک در سال آینده هستیم.

نریمان اظهار داشت: ارس هم اکنون عضو سازمان جهانی گردشگری و شبکه جوامع ایمن شده است و با ثبت جهانی یونسکو، حرکت ارس به سمت بین المللی شدن تکمیل می شود.

وی گفت: پتانسیل بالای ارس به دلیل قرار داشتن در استانی به مرکزیت تبریز آکنده از نیروهای فرهیخته و کارآمد است. همین موضوع سبب شده است که ارس به منطقه آزاد پیشرو و صنعتی ترین منطقه آزاد ایران تبدیل شود.

کد خبر: ۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha