۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
 کارفرمایان ثبات کاری ندارند
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان:

کارفرمایان ثبات کاری ندارند

جوانی، دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گفت: وقتی کارفرما ثبات کاری ندارد و فعالیت آن دائمی نیست چگونه می تواند از کارگر حمایت کند!؟

به گزارش بازار، داود جوانی، دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی سراسر کشور درمورد اهمیت و جایگاه جامعه کارگری در رونق تولید ملی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه کرد.

جوانی با بیان اینکه جامعه تولید و کار از سه ضلع کارگر، کارفرما و دولت تشکیل شده گفت: دولت همیشه خودش را کنار می کشد و کارگر و کارفرما در این وسط فدا می شوند؛ کارگر از این بابت که حداقل سبد معیشت و دریافتی اش تأمین نمی شود و کارفرما هم توان پرداختی بیش از این را ندارد.

وی افزود: در زمان تصویب قانون کار، بیشتر کارگاه ها و کارفرمایان بزرگ بودند اما الان بعد از سی سال کارفرمایی های کوچک و کارگاه های کوچک بسیار زیاد شده بطوریکه بالای ۷۰ درصد اشتغال کشور در کارگاه های کوچک و متوسط است اما متاسفانه این ظرفیت در قانون کار دیده نشده است.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی ادامه داد: تأمین اجتماعی، ۳۰ درصد دریافتی کارگر و کارفرما را می گیرد اما بحث خدمات درمانی و معیشتی و آموزش و مسکن آنگونه که باید نیست.

جوانی با انتقاد از دولت که به تکالیف خود در این زمینه عمل نمی کند گفت: سازمان تأمین اجتماعی که یک سوم دریافتی کارگر و کارفرما را نقدی دریافت می کند باید به اندازه همان یک سوم خدمات ارائه دهد.

وی افزود: وقتی کارفرما ثبات کاری ندارد و فعالیت آن دائمی نیست چگونه می تواند از کارگر حمایت کند!؟ بنابراین وقتی کار نباشد این مشکلات هم برای کارگران خواهد بود.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی اظهارکرد: ما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی خواهیم که حوزه های دیگر را پوشش دهد بلکه همان حوزه خودش یعنی تأمین اجتماعی را پوشش دهد و برای آن ۳۰ درصد خدمات دهی کند.

کد خبر: ۸۵٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha