۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
امسال ۵۰ هزار هکتار ذخیره گاه مرتعی در آذربایجان غربی شناسایی می شود
در گفتگو با بازار؛

امسال ۵۰ هزار هکتار ذخیره گاه مرتعی در آذربایجان غربی شناسایی می شود

ارومیه- قاسمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب های مهم ذخیره گاه مرتعی و جنگلی کشور است، گفت: امسال ۵۰هزار ذخیره گاه مرتعی در استان شناسایی می شود.

هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان از نظر برخی ذخیره گاه های جنگلی و نیز گونه های گیاهی جنگلی از جمله پسته وحشی، گلابی وحشی، زالزالک، تمشک و بنه از ظرفیت های بالای کشور به شمار می رود، افزود: با توسعه این گونه ها و ذخیره گاه های جنگلی توانایی صادرات این محصولات به خارج را داریم.

وی با اشاره به اینکه تا انتهای سال ۹۸ نزدیک دو هزار و ۱۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی در استان شناسایی شده بود، ادامه داد: این میزان تا پایان سال ۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید و امسال نیز ۵۰ هزار هکتار ذخیره گاه مرتعی در استان شناسایی می شود.

قاسمی درخصوص فواید و مزایای حفظ و توسعه ذخیره گاه های جنگلی نیز اظهار کرد: جلوگیری از سیلاب ها، جذب و ذخیره چند برابری آب توسط گونه های جنگلی، ارز آوری و گردشگری از جمله مزایای توسعه ذخیره گاه های جنگلی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان ۲میلیون و ۷۵۰هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد، بیان کرد: ۱۰۶ هزار هکتار از این عرصه ها جنگل کاری، بیش از یک میلیون و ۴۰هزار هکتار نیز اراضی مرتعی درجه یک ومابقی اراضی مرتعی درجه دو هستند.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار جنگل کاری ۸۶ تن خاک را در خود جذب می‌کند، تصریح کرد: اگر جنگل کاری‌های زاگرس در سردشت، پیرانشهر و مهاباد نبود شاهد گرد خاک از کشور عراق در جنوب استان بودیم.

کد خبر: ۸۵٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha