۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۲
به زودی واردات جوجه و تخم نطفه دار آزاد می شود!
یک فعال صنعت مرغداری هشدار داد:

به زودی واردات جوجه و تخم نطفه دار آزاد می شود!

یک فعال صنعت مرغداری معتقد است: تولید را به سمتی پیش برده اند که علاوه بر آزاد شدن واردات گوشت و مرغ به زودی واردات جوجه و تخم نطفه دار هم آزاد می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: با کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر شنیده ها حاکی است شرکت پشتیبانی اخیرا برای تامین ذخیره استراتژیک خود اقدام به واردات جوجه یکروزه و تخم نطفه دار کرده است. این در شرایطی است که کشور ایران از دیرباز جزو صادرکنندگان این دو محصول بوده است. با این وجود به گفته مسئولان این واردات مقطعی خواهد بود.

یک فعال صنعت مرغداری که نخواست نام وی فاش شود به خبرنگار بازار گفت: آشوبی که در بازار مرغ و جوجه یکروزه به راه افتاده است ریشه در ناتوانی مدیریتی کشور دارد با این وجود آقایان همه ضعف ها را روی دوش تولید و تولید کننده می اندازند.

 وی تاکید بر اینکه هر جایی قیمت گذاری می کنند باید خرید تضمینی هم در کنارش است، افزود: سوال من از آقایان این است که چرا وقتی ۳ سال تولیدکننده های جوجه یکروزه ضرر می کردند کسی به دادشان نرسید تا امروز چنین انفجار قیمتی رخ ندهد؟

وی ادامه داد: این انفجار قیمتی و رسیدن قیمت جوجه یکروزه از ۵۰۰ تومان در اوایل ۹۹ به ۶ هزار تومن در اوایل ۱۴۰۰، نتیجه ای جز گرانی روز به روز مرغ و زیان مردم ندارد و این شرایط ادامه دارد مگر اینکه از آسمان دلار ببارد تا دلار از ارزش بیفتد و ارزانی شود!

این فعال صنعت خاطرنشان کرد: برخی آقایان تولید را به سمتی بردند که علاوه بر واردات گوشت و مرغ به زودی واردات تخم مرغ، جوجه و تخم نطفه دار در کشور آزاد می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نه برنامه ای در وزارتخانه است نه در سازمان برنامه و نه در بخش خصوصی و انجمن ها، لذا هر اتفاقی می تواند رخ دهد. به خصوص اینکه همه ارکانهای اقتصادی در سالهای پایانی هر دولتی که روی کار بوده دچار تلاطم های شدید شده است.

کد خبر: ۸۵٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha