۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
 پروازهای کانکشن؛ چالش ورود مسافر از کشورهای ممنوعه
اتاق ایران گزارش می‌دهد؛

پروازهای کانکشن؛ چالش ورود مسافر از کشورهای ممنوعه

سخنگوی گمرک درباره تردد به پاکستان و هند گفته اوضاع «به روال گذشته» است؛ اما معاون سازمان‌هواپیمایی کشوری‌ می‌گوید هیچ مسافری را نمی‌پذیریم. از طرفی بلیط‌فروشی آنلاین ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اگرچه پروازهای رفت و برگشت به هندوستان و و پاکستان از روز شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه ممنوع شده، اما برخی از سایت‌های بلیت‌فروشی اینترنتی همچنان به‌خرید و فروش بلیط با قیمت‌های بالا ادامه می‌دهند؛ نوسان این قیمت‌ها از ۸ میلیون تومان تا ۱۳۱ میلیون تومان است.

کلیه پروازها رفت و برگشت از ایران به کشورهای هندوستان و پاکستان ممنوع شده است؛ به‌گفته محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری براساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، کلیه پروازها از دو کشور هند و پاکستان از ساعت ۲۴ شنبه، به ایران و برعکس از ایران به این کشورها ممنوع می‌شود.

او با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

با ابلاغ این دستورالعمل همچنان تناقض‌هایی در گفته‌ها مشاهده می‌شود. روز گذشته روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره آخرین وضعیت تردد در مرز پاکستان و یا ورود کالا از این کشور و هند گفته: با وجود اعلامی که در رابطه با ممنوعیت تردد مسافر و کالا از این دو کشور شده است، ما در گمرک ایران هنوز ابلاغیه‌ای در رابطه با این ممنوعیت دریافت نکرده‌ایم و شرایط به روال گذشته ادامه دارد.

از طرفی معاون سازمان هواپیمایی کشوری به «ایسنا: گفته است: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه پروازها از و به هند و پاکستان ممنوع بوده و هیچ مسافری از این دو کشور را نمی‌پذیریم.

ابوالقاسم جلالی با بیان اینکه هیچ مسافری از کشورهای هندوستان و پاکستان نمی‌پذیریم، تاکید می‌کند: تمام مجوزهای پرواز از و به این دو کشور ابطال شده و در صورت تهیه بلیت توسط مسافران به صورت کامل استرداد خواهد شد.

این ممنوعیت در حالی ابلاغ شده که برخی سایت‌های اینترنتی، اقدام فروش بلیت پروازهای تهران - دهلی و دهلی – تهران می‌کنند و جالب این که قیمت‌های نجومی و عجیب و قریبی برای آن مشخص و اعلام کرده‌اند.

البته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفته است: برخی از سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش بلیت پروازهای هند کرده‌اند که این تخلف محسوب شده و با این شرکت‌ها برخورد خواهیم کرد.

به گفته ذیبخش، اداره کل نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی تخلفات این چنینی است و مردم مطمئن باشند که با چنین تخلفاتی برخورد خواهیم کرد، چراکه هیچ‌گونه پروازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان و پاکستان اجازه ورود به ایران و فرود در فرودگاه‌های کشور را ندارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای کانکشنی روی برخی ایرلاین‌های خارجی از تهران به دهلی هم می‌گوید: مردم می‌توانند با پروازهای کانکشنی ایرلاین‌های خارجی به هند سفر کنند، اما تا اطلاع ثانوی و تغییر نکردن مصوبات در این زمینه هیچ یک از مسافرانی که به هند و پاکستان یا کشورهای ممنوعه سفر کرده‌اند اجازه ورود به کشور را ندارند.

کد خبر: ۸۵٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha