۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
خفقان در بازار آهن

خفقان در بازار آهن

تورمی که به واسطه انتظارات ناشی از مذاکرات وین ایجاد شده است، اصلی ترین مشکل در این بازه می باشد؛ چرا که برخی انتظار دارند با رفع تحریم ها نرخ دلار سقوط کند و به همین دلیل اقدام به فعالیت نمی کنند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته با وجود اینکه نرخ دلار در کانال ۲۴ هزارتومان در نوسان بود، با این حال قیمت ها در بازار آهن با ثبات نسبی همراه بود. با این شرایط همچنان خبری از رونق در این بازار نیست و رکود بر این بخش سایه افکنده است. از سوی دیگر نیز با اینکه بازار آهن در دسته مشاغل گروه یک منتقل شد و خبری از تعطیلی به واسطه کرونا نبود، اما واقعیت این است که شرایط موجود در بازار با تعطیلی فرق چندانی ندارد.

به گفته برخی از فعالان این بازار، با قیمت های موجود در بازار کسی میل و رغبتی به ارائه فاکتور ندارد و حتی از طرفی، مبادی فروشی که قیمت های خود را به صورت مقطوع اعلام می کردند، تخفیف هایی را در قیمت های خود اعمال کرده اند اما با این حال نیز یافتن مشتری در این وضعیت غیرممکن شده است زیرا متقاضیان خرید آهن خواستار کاهش قیمت ها هستند.

تورمی که به واسطه انتظارات ناشی از مذاکرات وین ایجاد شده است، اصلی ترین مشکل در این بازه می باشد؛ چرا که برخی انتظار دارند با رفع تحریم ها نرخ دلار سقوط کند و به همین دلیل اقدام به فعالیت نمی کنند. همچنین لازم به ذکر است که بورس کالا نیز در این میان در دو هفته متوالی به وسیله تحریک قیمتی، به افزایش نرخ پایه شمش و همچنین قیمت مقاطع اقدام کرد و با توجه به وضعیت بازار، درصورت تداوم روند ذکر شده، اوضاع کف بازار در شرایط بدتری نیز قرار خواهد گرفت.

در هرصورت بررسی قیمت های اعلام  شده از سوی تولیدکنندگان مقاطع نشان دهنده آن است که روز گذشته در بازار میلگرد، اغلب قیمت های میلگرد بدون تغییر اعلام شد؛ در این میان برخی قیمت های خود را ۱۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش داده و برخی نیز افزایش ۲۰ الی ۲۰۰ تومانی را در قیمت های اعلامی خود اعمال کردند.

در حوزه تیرآهن کیلویی هم شاهد تغییری در قیمت ها نبودیم. در تیرآهن شاخه ای نیز قیمت تیرآهن ماهان ثابت اعلام شد و تیرآهن ذوبی در سایزهای پرفروش با کاهش ۱۰ الی ۴۰ هزارتومانی مواجه شد و در سایر سایزها کاهش ۳۰ الی ۵۰ هزارتومانی دیده می شد.

در بخش نبشی و ناودانی نیز اکثر فروشندگان این محصولات قیمت های خود را ثابت نگه داشتند و البته در برخی از محصولات نبشی افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی دیده می شد. قیمت پروفیل ضخامت ۲ نیز از سوی تولیدکنندگان این حوزه با کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان اعلام شد و در سایر سایزها نیز اغلب قیمت ها با ثبات همراه بود.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که بازار آهن در شرایطی قرار گرفته است که حتی با وجود آرامش نسبی نیز خریداران تمایلی به خرید از این بازار ندارند و به واسطه نتایج مذاکرات وین امید کاهش قیمت ها برای مصرف کنندگان به وجود آمده است.

کد خبر: ۸۵٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha