۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
 رقابت ناعادلانه بانک ها با بخش خصوصی عامل اخلال در نظام تولید کشور
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

رقابت ناعادلانه بانک ها با بخش خصوصی عامل اخلال در نظام تولید کشور

حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ورود و رقابت ناعادلانه بانک ها با بخش خصوصی موجب اختلال در نظام تولیدی و اقتصادی کشور شده است.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بانک ها رقیب بی چون و چرای بخش خصوصی شده اند در حالیکه بانک ها باید با تامین منابع مالی، حامی تولید و بخش خصوصی باشند نه اینکه رقیب سرسخت تولید کننده بخش خصوصی باشند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهارداشت: تا زمانیکه اصل ۴۴ قانون اساسی به خوبی و به سرعت اجراء نشود معضل اقتصاد و بنگاهداری بانک ها حل نخواهد شد و بنگاهداری بانک ها همچنان نظام اقتصادی و تولیدی را با مشکلات و آسیب های جدی مواجه خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تامین مالی بخش خصوصی را از وظایف مهم بانک ها برشمرد و گفت: بدلیل ضعف نظارت و اجرا نشدن قوانین و مقررات، بانک ها از وظایف اصلی خود دور شده اند و به سوی سوداگری و بنگاه داری سوق پیدا کرده اند.

وی افزود: بسیاری بانک ها با تاسیس صدها و هزاران شعبه و افزایش هزینه ها و کاهش راندمان و عملکرد ضعیف، زیان های زیادی کرده اند که در نهایت به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف نظارت بر عملکرد بانک ها، اظهارداشت: در حال حاضر نظارت بر عملکرد بانک ها ضعیف بوده و ملموس نیست و عملکرد ضعیف بانک ها در بنگاهداری موجب نا امنی تولید کنندگان بخش خصوصی و آسیب های جدی به اقتصاد کشور شده است.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس بصورت جدی این موضوع را پیگیر هستیم و تلاش خواهیم کرد با نظارت مستمر و تدوین طرح ها و تصویب قوانین لازم هرچه بیشتر از بنگاهداری بانک ها بکاهیم تا اقتصاد کشور به سمت رونق و سودآوری تولید سوق یابد.

شهباز حسن پور بیگلری نبود همگونی و هماهنگی تیم اقتصادی دولت را از عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه همه ارکان نظام شامل دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با همکاری و هماهنگی جدی و مستمر زمینه را برای اصلاح نظام اقتصادی، مانع زدائی ها و پشتیبانی ها از تولید و تولید کنندگان فراهم سازند.

کد خبر: ۸۵٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha