۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
اصناف آسیب‌دیده از کرونا در همدان مشمول بخشودگی مالیاتی شوند
استاندار همدان:

اصناف آسیب‌دیده از کرونا در همدان مشمول بخشودگی مالیاتی شوند

همدان - استاندار همدان خواستار عدم اخذ مالیات از اصنافی ‌که به خاطر شرایط فعلی و شیوع کرونا تعطیل شده اند و درآمد ندارند شد و افزود: ازاین اصناف طی چند ماهی که تعطیل هستند مالیات اخذ نشود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدسعید شاهرخی بعداز ظهر یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار شد، مطرح کرد: پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی زیربط در حمایت، همراهی و همکاری به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر درمان قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه علیرغم عملکرد ستاد استانی و همراهی مردم استان همدان، شرایط استان در وضعیت قرمز و خطرناکی قرار دارد، اظهار کرد: در پیک چهارم استان همدان جز هفت استانی است که شدت گسترش و شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

استاندار همدان اضافه کرد: اگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌طور جدی انجام و اجرا شوند مقررات سخت‌گیرانه‌تری که برای دولت و بازاریان و کسبه و مردم، هزینه بردار است، اجرا نخواهد شد.

وی مشکل اساسی در استان همدان را در دوران شیوع ویروس کرونا، عادی‌انگاری مقابله و پیشگیری در گسترش کرونا دانست و گفت: عدم رعایت قرنطینه نیز از عوامل مهم افزایش شیوع کرونا در استان همدان است که دانشگاه علوم پزشکی استان باید به آن توجه جدی کنند.

روند شیوع کرونا در استان همدان نگران‌کننده است
شاهرخی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان همدان نگران‌کننده است و همه باید کمک کنند، اضافه کرد: مقررات رعایت پروتکل‌ها در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، باید به شدت و جدیت انجام و اجرا شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه تمام ورودی‌ و خروجی‌های شهرستان‌های استان همدان باید کنترل شود، افزود: برای کنترل وضعیت موجود باید با مردم برخورد اقناعی انجام شود.

شاهرخی در ادامه صحبت های خود به وضعیت اصناف در دوران شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ابلاغی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: از اصنافی ‌که به خاطر شرایط کرونایی تعطیل می‌شوند، در چند ماهی که تعطیل هستند مالیات اخذ نشود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران، تیم‌های نظارتی تشکیل دهند و از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمعات در شهر و روستا جلوگیری کنند، یادآور شد: با کسانی ‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی شده و به مراجع قضایی معرفی شوند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان‌های خودرویی استان همدان الزامی است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان‌های خودرویی استان همدان الزامی است، مطرح کرد: پارک‌ها و فضاهای سبز که محل اجتماعات است باید مسدود شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه فرمانداران از ظرفیت‌های شهرستان‌ برای مقابله با کرونا استفاده کنند، تاکید کرد: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی انجام و با خاطیان برخورد جدی شود و فرمانداران از ظرفیت دهیاران و بخشداران در کنترل و مقابله با کرونا استفاده کنند.

کد خبر: ۸۵٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha