۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کسبه حاضرند با کرونا بمیرند ولی خجالت‌زده خانواده نباشند
نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

کسبه حاضرند با کرونا بمیرند ولی خجالت‌زده خانواده نباشند

ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به احتمال بالای تعطیلی هفته آینده مشاغل گفت: کسبه می گویند حاضر به مردن با کرونا هستند اما خجالت زده زن و بچه و چک و تعهدات نباشند.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا در رابطه با وضعیت اصناف از هفته آینده اظهار کرد: کسبه نیز جزئی از مردم هستند و باید در سلامت باشند و ما نیز به این اصل اعتقاد داریم ولی دستوری که داده می شود، باید تبعات و آثار آن نیز بررسی گردد.

وی افزود: انتخاب کسب و کارهایی که قرار است تعطیل بماند، باید کارشناسی تر باشد؛ مثلا صنف ابزار آلات در گروه دو یا سه قرار دارد. خب اگر یک فرد نیازمند خرید آچار کپسول اکسیژن باشد باید چه کند!؟

ابراهیمی نیا یادآور شد: کسبه سال گذشته هم از تعطیلی ها تمکین کردند و باید پذیرفت در سال گذشته وضعیت تعطیلی ها بهتر از امسال بود؛ اما وعده وعیدهایی داده شد که عملا به هیچ یک جامه عمل پوشانده نشد.

وی افزود: وقتی یک واحد صنفی مثل تالار پذیرایی تعطیل می شود، شهرداری قبض عوارض پسمند برای این صنف صادر می کند. خاصه آنکه تعطیلی واحد مذکور قهری بوده است.

ابراهیمی نیا آرایشگاه ها، عکاسی ها، قهوه خانه ها و... و. را از دیگر کسب های آسیب دیده دانست و افزود: سوال اینجاست وقتی دستور تعطیلی صادر می شود، ۲۳ درصد سهم کارفرما و مالیات حقوق از کجا باید تامین شود؟

نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امروز اگر مالیات کسب و کارتعطیل را پرداخت نکنید، شامل جریمه می شوید خب این مبلغ را از کجا باید تامین کنید!؟

ابراهیمی نیا گفت: بوی تعطیلی هفته آینده هم به مشام می رسد ولی بحث اینجاست که کسبه می گویند حاضر به مردن با کرونا هستند اما خجالت زده زن و بچه و چک و تعهدات نباشند.

وی افزود: اصناف برای حل مشکلات باید به کدام مرجع مراجعه کنند!؟ این ها بحث هایی است که باید روی حساب و کتاب باشد. از طرفی بدهی بانک ها هم باید روشن شود.

ابراهیمی نیا گفت: می گویند وضعیت تولیدی ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ رسیدگی می شود؛ کسبه کسبه اند و مین تولیدی و توزیعی فرقی نیست.

کد خبر: ۸۵٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha