۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱
بازار بررسی کرد

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

رقابت خودروسازان برای تولید خودروهای اسپرت و هایپرکار با سرعت بالا و وزن پایین سبب تولید محصولاتی شده که بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان سال‌هاست برای تصاحب بازار و افزایش اعتبار برند خود به دنبال تولید محصولاتی پرشتاب و با سرعت بالا هستند. برای تحقق این هدف خودروهای سدان اسپرت، سوپراسپرت و هایپرکار طراحی و تولید شد. خودروهایی که راننده در زمان حرکت بیشترین هیجان را با آن تجربه و لذت رانندگی را سرعت بالا در کنار طیب خاطر برای ایمنی تجربه کنند. رقابت برای تولید چنین محصولاتی به حدی بین خودروسازان افزایش یافت که هر سال سعی دارند محصولی پر شتاب را به بازار عرضه کنند. با این تفاسیر در این گزارش سعی داریم به بررسی ۷ خودرو سریع ۲۰۲۱ بپردازیم که در ادامه از نظر خواهید گذراند:

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

باواریایی ۶۲۷ اسب بخاری
گروه خودروسازی ب‌ام‌و برای اسپرت دوستان در سال جاری میلادی از نسخه ویژه سوپرسدان اسپرت خود یعنی M۵ CS رونمایی کرد. M۵ CS با همان استایلی و پیکره‌ای که بر طبق خطوط شارپ شکل گرفته معرفی شد با این تفاوت به قطعات فیبرکربن مزین شده تا وزن خودرو را کاهش تا بتواند با پیشرانه‌ای قدرتمند خود شتاب هیجان انگیزتر و قدرت بیشتری را به ارمغان آورد.

موتور هشت سیلندر معروف و موسوم به S۶۳ با آرایش وی‌شکل و حجم ۴.۴لیتری با ام تویین‌پاور توربو قدرتی معادل ۶۲۷اسب‌بخار و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس ۸سرعته ام استپ‌ترونیک و هماهنگی با سامانه xDrive چهارچرخ محرک توانایی حرکت از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را تنها در ۲.۹ ثانیه دارد تا شما را به وجد آورد و نهایت سرعت این سوپرسدان باواریایی به ۳۰۵کیلومتر برساعت دست یابد. همین شتاب فوق العاده سبب شده تا این باواریایی مخوف به یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان بدل شود. M۵ CS با چهره خشن و جسور خود با قیمت ۱۹۹هزار و ۹۰۰ یورو به بازار عرضه خواهد شد.  

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

اسب سرکش ایتالیایی سریع‌تر از همیشه
فراری یکی از خودروسازانی هست که به بهترین فرمولاسیون توزیع وزن به قدرت مشهور است. همین مقوله سبب شده که سوپراسپرت‌های فراری در لیست سریع‌ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد. اواخر سال ۲۰۱۹ بود که SF۹۰ به عنوان دومین سوپرکار پلاگین-هیبرید فراری رونمایی شد. اما نسخه اسپایدر آن در اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد که همچنان در زیر ظاهر تهاجمی خود یک موتور بنزینی هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم دقیق ۳۹۹۰سی‌سی تجهیز شده به توربوشارژهای دوقلو حداکثر می‌تواند ۷۸۰اسب‌بخار قدرت را به ارمغان می‌آورد. مهندسان قوای محرکه فراری نیز همچنان سه موتورالکتریکی قدرتمند که دو موتور در محور جلو و یک موتور در محور عقب نصب کرده‌اند تا مجموع قدرت را به ۹۸۶اسب‌بخار و مجموع گشتاور ترکیبی را حداکثر  به۸۰۰ نیوتون‌متر می‌رساند.

گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک با فناوری F۱ قدرت را به چهارچرخ انتقال می‌دهد تا باتوجه به وزن ۱۶۷۰کیلوگرمی در ۲.۵ ثانیه از حالت ایستاده به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند و حداکثر سرعت به ۳۴۰کیلومتر برساعت محدود می‌شود.

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

لامبورگینی چموش‌تر می‌شود
لامبورگینی پس از معرفی سیان رودستر، از هوراکان STO رونمایی کرد. این نسخه از هوراکان نسبت به نسخه پرفورمانته حدود ۴۳ کیلوگرم سبک وزن‌تر است. زیرا مطابق آنچه لامبورگینی اعلام می‌کند ۷۵درصد قطعات استفاده شده از متریال فیبرکربن است و مجموع وزن خالص هوراکان STO به ۱۳۳۹کیلوگرم می‌رسد. بهبود ۳۷درصدی آیرودینامیک بدنه در مقایسه با نسخه پرفورمانته و نیروی دان‌فورس ۵۳ درصدی از دیگر نکات مهم در هوراکان STO است. اما در بخش فنی با گاو خشمگین نسبتا کم توان مواجه هستیم، زیرا موتور ۱۰سیلندر وی‌شکل ۵.۲لیتری تنفس طبیعی همانند سایر نسخه‌های هوراکان حداکثر ۶۴۰اسب‌بخار قدرت به ارمغان می‌آورد، اما گشتاور این موتور ۵۶۵نیوتون‌متر است که نسبت به نسخه EVO و پرفورمانته تغییراتی در پروگرامینگ ECM داده شده تا گشتاور پایین‌تری داشته باشد، آنچه این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی اعلام کرده، هوراکان STO در ۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که حداکثر سرعت این سوپراسپرت ایتالیایی ۳۱۰ کیلومتر برساعت است.

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

ستاره پر فروغ‌ مرسدس بنز
ستاره درخشان اشتوتگارتی که به عنوان یک سوپرسدان خانوادگی اسپرت شناخته می‌شود در نسخه ۲۰۲۱ خود با تغییراتی بسیار محسوس پرفورمنس بهتری داشته و همین مساله E۶۳ S AMG را به عنوان نماینده قدرتمند مرسدس‌بنز در لیست سریع‌ترین‌های سال بدل می‌کند. فارغ از استایل و چهره تهاجمی و اسپرت، زیر کاپوت خود یک موتور هشت سیلندر وی‌شکل چهارلیتری با تکنولوژی بای‌توربو(توربوشارژهای دوقلو) را جا داده که با وجود تغییرات ویژه در محفظه احتراق، بازطراحی توربوشارژهای دوقلو و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر حداکثر ۶۱۲اسب‌بخار قدرت را با گشتاور دقیق ۸۵۰نیوتون‌متر را با گیربکس ۹سرعته اسپیدشفت AMG با سامانه فورماتیک پلاس به چهارچرخ می‌رساند و نهایتا اگر مایل باشید پدال گاز را تا انتها فشار دهید شتاب حالت ایستاده V=۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۳.۴ثانیه تجربه خواهید کرد و اگر پدال گاز را رها نکنید تا ۳۰۰ کیلومتر برساعت با این سوپرسدان باعملکرد بالا اشتوتگارتی سرعت خواهید گرفت.

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

هایپرکار سوئدی
هایپرکار سریع پلاگین-هیبرید چهارنفره ۲+۲ با فرمت کوپه و بدنه منحصربه‌فرد عضو جدید خانواده کونیگزگ که در سوم ماه مارس سال گذشته میلادی به جهان معرفی شد. جمرا دردانه این هایپرکار سوئدی، نخستین خودروی فوق اسپرت با ظرفیت چهارنفره و پیشرانه هیبریدی است که در بطن یک خودرو چهارنفره خانوادگی ویژگی یک هایپرکار را با خود به همراه دارد. کونیگزگ همواره به قاتل بوگاتی معروف بوده و دو هایپرکار آشنا این خودروساز سوئدی یعنی آگرا و رگرا با شکستن سرعت بوگاتی ویرون جایگاه ویژه‌ای در ذهنمان برای خود به وجود آورده‌اند. بنابراین جمرا با حفظ این خط مشی در پس ظاهر زیبای خود یک موتور احتراق داخلی دولیتری مجهزبه تکنولوژی تویین توربوشارژ و سه موتور الکتریکی است در خود جا داده است. پیشرانه احتراق داخلی دولیتری فاقد سوپاپ بوده و کونیگزگ این موتور را موسوم به TFG می‌داند که حداکثر به تنهایی خود ۶۰۰اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. به این ترتیب با مجموع سه موتور الکتریکی(دو موتور در محور عقب و یک موتور در محور جلو) مجموع توان خروجی به ۱۷۰۰اسب‌بخار و مجموع گشتاور به عدد خارق‌العاده ۳۵۰۰نیوتون‌متر می‌رسد. با این اوصاف جمرا با گیربکس تک سرعته با مکانیزم تعویض مستقیم قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند. اگر خواهان شتاب بی‌نظیر هستید، تنها کافی است پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا در ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و تا ۴۰۰ کیلومتر برساعت سرعت می‌گیرد.

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

اسپرت الکتریکی ارباب حلقه‌ها
ای-ترون GT به عنوان کوپه چهاردر اسپرت تمام الکتریکی آئودی که پیش‌تر نسخه کانسپت آن بسیار مورد توجه اسپرت‌دوستان قرار گرفت، اخیرا توسط آئودی نسخه تولید انبوه آن معرفی شد. ای-ترون GT نسخه‌ای باعملکردبالا آن را که با پسوند RS می‌شناسند از دو موتورالکتریکی قدرتمند که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب است بهره می‌گیرد که حداکثر توان خروجی را به ۵۹۸اسب‌بخار و حداکثر گشتاور تولیدی را به ۸۳۰نیوتون‌متر می‌رساند. با توجه به باتری‌های ۹۳.۴کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی در نسخه RS تنها در ۳.۳ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و شتاب هیجان‌انگیزی از یک خودرو تمام الکتریکی اسپرت را به شما هدیه می‌دهد تا نهایت سرعت به ۲۵۰کیلومتر برساعت برسد.

۷ خودروی سریع و وزن پایین سال ۲۰۲۱

آلمانی کلاسیک
کلاسیک اما مدرن؛ تنها عبارت کوتاه برای پورشه ۹۱۱ است. نسل هشتم ۹۱۱ موسوم به ۹۹۲ باتوجه به بدنه سیال و المان‌های زبان جدید طراحی پورشه، این نسل از ۹۱۱ به یکی از زیباترین سوپراسپرت‌های کوپه بدل شده است. حدود دو هفته قبل نسخه اسپرت ویژه از ۹۱۱ که معروف به GT۳ معرفی شد که در جلو با اضافه شدن دو دریچه هوا ورودی روی کاپوت ظاهری تهاجمی به خود گرفته است، همچنان موتور شش سیلندر خوابیده موسوم به باکسر چهارلیتری تنفس طبیعی(اتمسفریک) ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتون‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. دو گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک منحصربه‌فرد پورشه PDK و گیربکس شش سرعته دستی با ضرایب و فواصل کوتاه دردسترس مشتریان است تا در نسخه گیربکس دوکلاچه اتوماتیک در ۳.۲ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست می‌یابد که این در حالی است که نسخه گیربکس دستی در ۳.۴ ثانیه به چنین شتابی می‌رسد و هر دو نسخه حداکثر سرعتشان به ۳۲۰کیلومتر برساعت می‌رسد.

کد خبر: ۸۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha