۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به تولید در استان فارس
استاندار فارس اعلام کرد؛

اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به تولید در استان فارس

شیراز- استاندار فارس با اشاره به اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به موضوع جهش تولید در استان گفت: امروز فارس در بحث صدور مجوز کسب و کار از رتبه ۱۶ کشور به تک رقمی رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عنایت اله رحیمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری فارس در محل استانداری از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به مبحث جهش تولید استان خبر داد و گفت: گزارش های اخیر در خصوص رتبه استان در صدور مجوز های کسب و کار، کارشناسی شده نیست و خوشبختانه ما در این زمینه از رتبه ۱۶ کشوری به رتبه تک رقمی دست یافته ایم.

وی با اشاره نامگذاری سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این شعار گفت: نیاز به تدوین برنامه ای یک ساله در این خصوص داریم و باید با مشخص کردن اهداف و راهکارهای تحقق اهداف در تحقق این شعار گام برداریم.

رحیمی افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: در سال  گذشته استان فارس مقام نخست جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرد و این رتبه در سال جاری نیز باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه داشته باشد.

استاندار فارس توسعه  مهارت آموزی و توجه به خصوصیات این آموزش را خواستار شد و گفت: آموزش باید دارای دو خصوصیت اشتغال آفرینی و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده و بازار باشد و نیاز سنجی در بازار کار، عامل اصلی تحقق این ویژگی ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا شد و تاکید کرد: از ظرفیت بند الف تبصره ماده ۱۸ باید نهایت بهره گیری را انجام داد و تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات این بخش بسیار مهم است. 

کد خبر: ۸۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha