۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
افزایش تولید ۱۶ کالای صنعتی در کشور
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

افزایش تولید ۱۶ کالای صنعتی در کشور

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، رشد حوزه صنعت کشور در ۹ ماهه مورد مطالعه، حدود ۷.۸ درصد بود.

به گزارش بازار، سعید زرندی با اشاره به چهار عامل موثر در افزایش رشد اقتصادی در عرصه صنعت، گفت: ساخت داخل، ظرفیت‌های خالی واحدها، فرآیند تامین مواد اولیه وارداتی و ممنوعیت در کالاهای مصرفی، رویکردهایی بود که نتیجه داشت و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: سال گذشته افزایش تولید در حوزه لوازم خانگی داشتیم به عنوان مثال تولید جاروبرقی به ۵۱.۲ درصد رسیده است.

به گفته وی این اتفاق به علت ثبات در قیمت ارز در ماه‌های پایانی سال بود که این امر برای تولیدکننده کفایت می‌کرد چراکه اگر ثبات اقتصادی کلان در کشور وجود داشته باشد تولیدکننده به راحتی می‌تواند به فعالیت بپردازد.

زرندی با بیان اینکه وزارت صمت اقدامات خوبی را در سال ۹۹ انجام داده است، گفت: برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده در سال قبل هدف گزاری کرده بودیم و امسال هم برای بازگشایی مجدد ۲۰۰۰ واحد تولیدی برنامه داریم.

وی با اشاره به نتیجه بخش بودن هدف گذاری سال گذشته، گفت: بعضی از سیاست هایمان ادامه سیاست‌های سال گذشته و برخی دیگر هم اقدامات جدیدی بر مبنای شعار سال است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در سال گذشته ۹ صنعت را بعنوان صنایع پیشرو انتخاب کردیم که هم اکنون به صحن هیئت دولت رفته و ظرف یکی دوهفته آینده تصویب خواهد شد.

وی افزود: این صنایع را براساس روند ۱۰ ساله کشور، مطالعه همتراز با کشورهای موفقی که نزدیک به ما بودند و تکنولوژی‌های نوین انتخاب کردیم.

زرندی گفت: حوزه نفت و گاز، فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی، محصولات لاستیکی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه ای، تجهیزات پزشکی و اپتیک، منسوجات، پوشاک و محصولات چرمی و خانواده دانش بنیان‌ها که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، مواد پیشرفته، پرینترهای سه بعدی و اینترنت اشیاء از جمله این صنایع هستند.

کد خبر: ۸۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha