۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
ورود شرکت‌های خارجی به کشور مطابق با برنامه‌های تولید ملی
رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

ورود شرکت‌های خارجی به کشور مطابق با برنامه‌های تولید ملی

اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: منافع ملی ما ایجاب می‌کند که اگر شرکت‌های خارجی قصد ورود به بازار کشور را دارند باید مطابق با برنامه‌های تولید ملی ما باشند.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالارپشتی افزود: این شرکت‌ها باید به واحدهای تولیدی داخل متصل شوند و همچنین سرمایه گذاری درازمدت داشته باشند و صادرات محور باشند.

وی افزود: با توجه به این که ما در حال مذاکره هستیم و نتیجه مذاکرات می‌خواهد این چنین باشد که تحریم‌ها برداشته شود و نتیجه برداشتن تحریم ها؛ شروع واردات است و اینکه شرکت‌های خارجی در داخل کشور مشارکت و تولید کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حضور شرکت‌های خارجی در کشور به این شکل است که هیچ گونه اطمینانی را برای بازار داخل ایجاد نمی‌کنند و نمی‌شود که شرکت‌های خارجی به کشور ما بیایند و هر وقت خواستند بروند.

اکبری تالارپشتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا شرکت‌های داخلی توانستند رضایت مشتریان را جلب کنند؟ افزود: این یک دوره‌ای دارد و معتقدم شرکت‌های داخلی به بهترین شکل توانستند در بازار، میزان تولید و بالا بردن کیفیت خودنمایی کنند، اما در زمان تحریم شرکت‌های داخلی از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کردند و به بهترین شکل در حال تولید هستند.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ که واردات ممنوع شد خیلی به نفع شرکت‌های داخلی شد و الان برخی از این شرکت‌ها در حال صادرات هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر شرکت خارجی که قصد ورود به کشور را دارد باید در جهت تقویت تولید ملی قدم بردارد.

اکبری تالارپشتی افزود: شرکت‌های خارجی باید به شرکت‌های داخلی متصل شوند و زمانی که بازار کشور ما در اختیار نشان‌های خارجی قرار می‌گیرد باید بازار مورد استفاده آن‌ها هم در اختیار ما قرار گیرد یعنی بخشی از محصولاتی که در داخل تولید می‌شود، باید صادر هم بشود؛ البته ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و صادرات محور بودن جزو اصل برنامه‌های ماست.

وی ادامه داد: این مطلوب کشور ما نیست که بازار خودمان را در اختیار کشورهای خارجی قرار دهیم.

اکبری تالارپشتی گفت: در حال حاضر شرکت‌های داخلی گام بلندی را در جهت صادرات بر می‌دارند که حمایت دولت را نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اگر مذاکرات نتیجه داشته باشد، واردات و حضور شرکت‌های خارجی به کشور سرازیر خواهد شد که باید هدایت شده و دقیق باشد؛ البته ظرفیت داخل را نباید معطل مذاکرات کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ظرفیت شرکت‌های داخلی قوی است و در بسیاری موارد جهش داشته اند که باید از این حفاظت شود و سیاست دولت هم باید این گونه باشد و هر جا که به قانون نیاز داشت؛ مجلس در خدمت است.
 

کد خبر: ۸۵٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha