۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
چالشهای کارفرمایان برای فراهم کردن محیط ترکیبی کار عادلانه
«بازار» بررسی کرد

چالشهای کارفرمایان برای فراهم کردن محیط ترکیبی کار عادلانه

با وجودی که همچنان بسیاری از کارمندان از خانه کار خود را انجام میدهند اما برای کارفرمایان فراهم کردن محیط ترکیبی کار عادلانه از جمله چالشها محسوب میشود.

 بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بیزنس این ونکوور» در گزارشی به بررسی اینکه کارفرمایان برای کارمندان باید چگونه امکانات را فراهم کرده تا بتوانند به صورتی ترکیبی با کارمندان  خود کار کنند، پرداخته است که درا دامه می توانید بخوانید:

بیشتر کارمندان به دنبال یک مدل ترکیبی هستند. اما در این میان چگونه کارفرمایان می توانند این امکانات را فراهم کنند؟
با شروع  توزیع واکسن ها، کارفرمایان و کارمندان در فکر این هستند که بازگشت به کار چگونه خواهد بود. بر اساس مطالعه اخیر PWC، در میان کارکنانی که از خانه کار می کنند، ۶۴ درصد اظهار داشتند که مطمئن نیستند که در سه ماه آینده به محل کار خود مثل قبل از  همه گیری بازگردند.

بسیاری از این کارمندان همچنین معتقدند که آنها به همان اندازه که در محل کارشان کار می کنند، در خانه از تولید و بهره وری بالاتری برخوردار بوده اند: بطوریکه ۳۵ درصد گفتند که بهره وری بالاتری دارند. درحالی که ۴۰ درصد معتقد بودند که بهره وری آنها یکسان است.

از طرفی باید اشاره کرد کارمندان بر اساس شیوه کاری که باید در جهانی پسا همه گیر داشته باشند تقسیم می شوند. با این حال، بیشتر کارمندان شاغل در خانه موافق هستند که باید نوعی کار از راه دور را نیز در آن گنجانده شود. فقط ۲۰ درصد می گویند که کارمندان باید تمام وقت در دفتر خود حضور داشته باشند. ۸۰ درصد باقیمانده معتقدند که باید حداقل به کارمندان خود اجازه داده شود که مقداری از وقت خود را در خانه کار کنند.

تری گریفیت، استاد نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه سایمون فریزر کانادا گفت: من فکر می کنم که ما شاهد نوعی مدل ترکیبی خواهیم بود. شما می توانید برای [هر مدل ترکیبی] شیوه ای را طراحی کنید. درعین حال که باید بدانیم هیچ یک بهترین راه نیست بلکه فقط بهترین نوع براساس کاری که شما مدنظر دارید می تواند وجود داشته باشد.

با این حال، مدل ترکیبی به معنای گفتن این نیست که به کارمندان اجازه دهد تصمیم بگیرند در جایی که راحت ترند کار کنند.

گریفیت گفت: نگرانی اصلی این است که کارفرمایان به اندازه کافی مراقبت نمی کنند تا سیستمی را ایجاد کنند که به صورت عادلانه همه را شامل شود. مطالعه PWC نشان داد که بزرگترین چالش هایی که کارمندان در خانه کار می کردند ارتباط، اتصال (شبکه) و همکاری بوده است. به طوریکه با این موضوع شرکت ها به چالش کشیده می شوند تا اطمینان حاصل کنند که کارمندان از راه دور و کارمندان دفتری نیز از فرصت برابر برای هدایت پروژه های جدید، به اشتراک گذاشتن ایده های خود و پیشرفت در شرکت برخوردار هستند.

طبق مطالعه PWC، ۴۰ درصد از کارکنانی که در طی همه گیر شدن فرصت های مهارت افزایی به آنها داده شده، جهشی در بهره وری مشاهده کرده اند، به طوریکه ۸۳ درصد از کارفرمایان گفته اند که ارائه فرصت های مهارتی، عملکرد شغلی را بهبود می بخشد.

برای برخی از  کسب و کارها این مساله ممکن است به معنای انتخاب یک راه حل مناسب برای همه باشد که در آن همه از راه دور کار کنند یا همه به محل کار خود بازگردند. با این حال، گریفیت گفت: ایجاد سیستمی که به هر دو نوع کارمند ر به طور مساوی ارزش قایل شد، آنطورکه باید آسان نیست.

 وی افزود: تعهد قوی شرکت برای ایجاد یک عملکرد ترکیبی خوب است و البته این غیر ممکن نیست فقط شما باید برای آن طراحی داشته باشید اگر تمام گفته های شما این باشد: "کارمندان: شما انتخاب کنید"، این کار عمل نمی کند زیرا به این معنی است که شما برای توانایی های همکاری هزینه ای مدنظر ندارید. یا به نظر بیاید که شما نمی خواهید افراد را به کار با این ابزارهای مشترک تشویق کنید.

از طرفی گریفیت همچنین نگران است که ممکن است شرکت های متوسط ‌به اندازه بازیکنان اصلی و یا حتی شرکت های کوچکتر و زیرک تر، توانایی مدیریت یک مدل ترکیبی را نداشته باشند. با این حال اما رویکردهای دیگری نیز وجود دارد.

گریفیت گفت: تعدادی از استراتژی های کارفرمایان برای کمک به عملکرد یک مدل ترکیبی این است که اطمینان حاصل شود همه حاضران در جلسه از یک رسانه برای جلسات استفاده می کنند، چه به صورت حضوری و چه به وسیله گفتگوی ویدیویی یا همایش.

گریفیت  معتقد است که داشتن چندین نفر با استفاده از روش های مختلف ارتباطی می تواند باعث جدایی شود، به طوریکه گروه ها یکدیگر را از گفتگوهای خود حذف می کنند.

وی گفت: استراتژی مهم دیگری که شرکت ها باید در نظر بگیرند این است که فرایندی را برای اختصاص پروژه ها، فرصت ها و مشاغل ارتقا دهند به طوریکه به گونه ای باشد که کارمندان در دفتر به شکل مداوم حضور نیابند و یا کارمندان دورکار را مستثنی نکنند.

کد خبر: ۸۵٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha