۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تلاش مجلس برای رونق وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران
عضو فراکسیون کارگری مجلس عنوان کرد

تلاش مجلس برای رونق وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران

فتحی، رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس، گفت: ارتقا وضعیت معیشتی، بیمه، تامین رفاه و امنیت شغلی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که از طریق کمیسیون‌های مجلس دنبال خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن فتحی، با اشاره به مشکلات جامعه کارگری، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز جامعه کارگری با آن مواجه هستند، این است که به ظرفیت تشکل‌های قانونی بها داده نمی‌شود و از اختیارات لازم برخوردار نیستند. بنابراین لازم است در گام نخست آنها را در  جایگاه درخوری که باید داشته باشند، قرار دهیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعامل فراکسیون کارگری با کمیسیون‌های تخصصی موثر در مجلس و دولت برای  تحقق مطالبات جامعه کارگری همچون اقتصاد، عمران و برنامه، بودجه و محاسبات از دیگر برنامه‌های این فراکسیون خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی‌تردید ارتقا وضعیت معیشتی، بیمه، تامین رفاه و امنیت شغلی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که از طریق ارائه طرح در مجلس یا لوایحی در دولت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: توجه به سرمایه‌های انسانی و کارگران به عنوان سربازان خط مقدم عرصه تولید نیز یکی از مواردی مهمی است که به آن بی توجهی می شود همه ما از شرایط معیشتی کارگران و کوچک شدن روزانه سفره این قشر زحمتکش که چرخ‌های اقتصادی کشورمان را در شرایط کنونی در سایه تحریم به حرکت درآورده‌اند مطلع هستیم.

فتحی خاطرنشان کرد: اگر خط فقر را ملاک قرار دهیم تمام کارگران زیر خط فقر هستند و با توجه به رشد افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی برای تامین حداقل های اولیه زندگی با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است در حمایت از این قشر و طبقات مزدبگیر با اولویت و نگاه ویژه‌تری نگاه شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، حقوق کارگران بازنشسته باید ۹۰ درصد شاغلان باشد که تحقق این مهم در خصوص کارگران تامین اجتماعی فاصله زیادی تا اجرای این مصوبه وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه نگاه دولتی‌ها و مسئولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه در خصوص حمایت معیشتی از کارگران با آن مواجه هستیم تعیین مزد است، کما اینکه پیوسته در این زمینه این بهانه وجود دارد که افزایش حقوق کارگران به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منتهی می‌شود و این دلیل بیهوده‌ای است که توجیه ندارد.

کد خبر: ۸۵٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha