۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
جهش بی‌سابقه در قیمت پالادیوم

جهش بی‌سابقه در قیمت پالادیوم

کمبود عرضه قیمت پالادیوم را با جهش سه درصدی به اوج تاریخی خود رساند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بر اساس داده های معاملات، در روز جمعه، قیمت پالادیوم که در حال افزایش مداوم است، به بالاترین حد خود رسید و در هر اونس بیش از ۲۹۰۰ دلار بود. معاملات آتی پالادیوم در ماه ژوئن تقریباً ۳ درصد افزایش یافت و به حداکثر قیمت ۲۹۲۹ دلار رسید، که رکورد قبلی در فوریه سال ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشت. پالادیوم اسپات با جهش بیش از ۳ درصد به ۲۹۳۰ دلار رسید. در پایان معاملات، پالادیوم در حدود ۲۸۶۰ دلار بسته شد و معاملات آتی در حدود ۲۸۵۶ دلار انجام شد.

قیمت این فلز گرانبها برای سومین ماه متوالی در حال رشد است و در این مدت بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. اوج این افزایش قیمت در حالی است که نگرانی های زیادی مبنی بر اینکه افزایش تقاضا از سوی خودروسازان، کمبود عرضه را تشدید می کند، وجود دارد. پالادیوم در صنعت خودروسازی تقاضای زیادی دارد. این فلز به طور سنتی در مبدل های کاتالیزوری با هدف کنترل انتشار گازهای خروجی از طریق تبدیل گازهای سمی و آلاینده ها به آلاینده های کمتر سمی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار پالادیوم برای چندین سال با کسری تولید مواجه بوده است. بیشتر این فلز نادر از معادن دو کشور استخراج می شود. بیش از ۸۰ درصد از تولید جهانی پالادیوم به عنوان یک محصول جانبی از معدن نیکل روسیه و معدن  پلاتین در آفریقای جنوبی حاصل می شود.

کد خبر: ۸۵٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha