۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
لزوم ثبت اطلاعات سکونتی مستاجران در سامانه املاک
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

لزوم ثبت اطلاعات سکونتی مستاجران در سامانه املاک

محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مرحله از ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان، مستاجران نیز مانند مالکان باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده، امروز (شنبه، چهارم اردیبهشت) درباره اینکه گفته شده، نیازی نیست مستاجران اطلاعات مالکیتی و سکونتی خود را در سامانه املاک و اسناد ثبت کنند، افزود: همه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و همه مالکان واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت ۲ ماه از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir درج کنند.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: قانونگذار بعد از یک پروسه ۶ تا ۷ ساله به این‌نتیجه رسیده که اطلاعات سکونتی مالک و مستاجر باید در این سامانه ثبت و هدف اصلی شفاف شدن وضعیت مسکن در کشور است.

وی گفت: در مرحله نخست زمان‌بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است، اما از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد همه کدهای ملی قابلیت ثبت نام دارند.

به گفته محمود زاده؛ از ۱۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آن‌ها به ترتیب ۹، ۸، ۷، ۶، ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و صفر است به ترتیب هرکدام ۲ روز فرصت نام نویسی دارند. سپس همان‌طور که گفته شد از روز ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خردادماه تمام افراد می‌توانند اطلاعات ملکی خود را ثبت کنند.

ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از پنجشنبه ۱۹ فروردین آغاز شده است.

کد خبر: ۸۵٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha