۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های آبرسانی کردستان در حال اجرا است
معاون شرکت آبفا کردستان:

۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های آبرسانی کردستان در حال اجرا است

سنندج- معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان از اجرای ۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه های توزیع و انتقال آب در این استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، محمد فرهاد با اشاره به کاهش ۳۲.۲ درصدی نزولات جوی و بارندگی ها در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب می شود و ضروری است نسبت به صرفه جویی مناسب آب در استان اقدام شود.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد آب تولیدی استان از منابع آبهای سطحی(سدها و چشمه ها) و ۵۱ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می شود،   افزود: نیاز آب شرب استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر(شهری و روستایی) در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۶۳ میلیون متر مکعب بوده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در سال ۹۹، میزان افزایش مصرف در این سال نسبت به سال ۹۸،  ۱۸ درصد افزایش داشته است و لذا از مشترکان درخواست ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف داریم.

فرهاد یادآور شد: امید است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری مشترکان، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز استان در سال جاری تامین و توزیع شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه های توزیع و انتقال آب برای تامین آب پایدار مشترکان در دست اجرا است.

کد خبر: ۸۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha