۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
طرح آبخوان داری در ۷ حوزه شهری زنجان اجرا می شود/ ذخیره ۶ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

طرح آبخوان داری در ۷ حوزه شهری زنجان اجرا می شود/ ذخیره ۶ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: طی سال ۱۴۰۰ در هفت حوزه شهری در استان زنجان طرح های آبخیزداری اجرا می شود و مجموع اعتبار درخواستی بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال گذشته هفت طرح آبخیزداری و آبخوان داری در استان زنجان اجرا شد، گفت: در سال جاری هم اجرای طرح های کنترل سیلاب و آبخوان داری در زنجان با قوت بیشتری اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۰ در هفت حوزه شهری در سطح استان زنجان طرح های آبخیزداری پیگیری و اجرا می شود، اظهار کرد: برنامه اجرای اقدامات ادامه دار کنترل سیلاب و آبخوان داری در حوزه شهری ابهر، شهری آب بر، چهرآباد، والایش، قزل تپه، گچی قشلاق، و کرسف در دست تدوین است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تاکید کرد: مجموع اعتبار درخواستی برای اجرای این طرح های آبخیزداری در استان زنجان بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال است.

آقاجانلو ابراز داشت: همچنین اجرای ۱۰ پروژه از محل اعتبارات استانی نیز در دست انجام است و  اعتبارات استانی مورد درخواست هم بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال است. 

وی با بیان اینکه کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است، تاکید کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی اضافه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته برای اجرای هفت طرح آبخیزداری و آبخوانداری بیش از ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شد. 

کد خبر: ۸۵٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha