۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
آماده خرید تضمینی گندم در مازندران هستیم/ برپایی مراکز خرید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

آماده خرید تضمینی گندم در مازندران هستیم/ برپایی مراکز خرید

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش قیمت خرید گندم، گفت: آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان هستیم.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار سطح گندمزارهای استان را ۵۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: برای خرید تضمینی محصول از گندمکاران، مراکز خرید در سطح استان ایجاد شده است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان را پنج هزار تومان ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت، آمادگی برای خرید تضمینی محصول با راه اندازی مراکز خرید در سطح استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی میزان تولید گندم را در استان ۱۵۵ هزار تن عنوان کرد.

شهیدی فر با اشاره به نشای ۱۳ هزار هکتار از شالیزارهای استان افزود: نیمی از این شالیزارها تاکنون به صورت مکانیزه نشاء شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان مکانیزاسیون در استان توسعه یافته است، پیش بینی کرد امسال حدود ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع و شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد اراضی شالیزاری استان نیز شخم و شیار شده است، افزود: ۹۳ هزار هکتار از شالیزارها خزانه گیری و۷۵ هزار هکتار نیز بذرپاشی شده است.

شهیدی فر سطح شالیزارهای استان را ۲۱۶ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: خوشبختانه حجم آبگیری آب بندان ها در استان نسبتا مطلوب است.

کد خبر: ۸۵٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha