۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
بهبود فروش بنز تاپایان سال ۲۰۲۱ | تمرکز روی محصولات پرتیراژ در بحران کمبود تراشه
مدیر دایملرمرسدس‌ بنز اعلام کرد

بهبود فروش بنز تاپایان سال ۲۰۲۱ | تمرکز روی محصولات پرتیراژ در بحران کمبود تراشه

هارالد ویلهلم، مدیرمالی دایملر-مرسدس‌بنز گفت: تقاضا برای خرید خودرو بسیار زیاد است، اما کمبود تراشه‌ها مانع از فروش کامل بوده و تاپایان سال ۲۰۲۱ بهبود فروش ایجاد خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی دایملر-مرسدس بنز به تازگی اعلام کرده که چشم انداز سود خود را برای سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد داد. مدیران این شرکت اعلام کردند احتمال تاثیرگذاری کمبود جهانی تراشه‌ها و نیمه‌هادی‌ها در سه ماهه دوم بر فروش محصولات وجود دارد.

این خودروساز آلمانی اعلام کرد که در نیمه دوم سال جاری دسترسی به  تامین تراشه‌ها بهبود خواهد یافت، اما در حال حاضر نسبت به این موضوع محدودیت پیش بینی وجود دارد.

هارالد ویلهلم مدیرمالی دایملر-مرسدس‌بنز گفت: تقاضا برای خرید خودرو بسیار زیاد است، اما کمبود تراشه‌ها مانع از فروش کامل و پتانسیل اجرا آن خواهد شد.

ویلهلم طی یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران، گفت: برنامه از دست رفته تولید تا پایان سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت، مرسدس بنز نیز به محصولات پرفروش‌تر تراشه بیشتر اختصاص داده تا شرایط تامین نیمه‌هادی‌ها بهبود یابد.

درخودروها برای کنترل تمام عملکرد خودرو از مدیریت مصرف سوخت تا ترمز اضطراری و... وابسته به تراشه هستند. کمبود تراشه تعدادی از خودروسازان را مجبور به کاهش تولید کرده که شامل جنرال موتورز، استلانتیس، فورد و فولکس واگن است.

در اوایل هفته گذشته دایملر ساعت کاری خود را برای ۱۸،۵۰۰ نفر از کارمندان خود به طور موقت کاهش داده تا بحران کمبود تراشه در آلمان بهبود یابد. این شرکت از زمان شیوع کرونا تا کنون سود عملیاتی قابل توجه و براساس انتظارات خود کسب نکرده است.

مرسدس بنز با کاهش تولید برخی از محصولات مانند پیکاپ‌ها در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد را پیش بنی کرده بود، اما با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد. این شرکت انتظار دارد ۷.۵ درصد رشد را برای سال ۲۰۲۱ در پیش داشته باشد.

مدیر مالی ویلهلم تاکید در گفت و گو با تحلیلگران تاکید کرد که فروش محصولات در بازار چین به ویژه در سه ماهه دوم بسیار خوب بوده، اگر کمبود تراشه محدودیت ایجاد نکند، می‌توان دستاوردهای بزرگی داشت.

هفته گذشته این خودروساز آلمانی آلمانی درپی افزایش تقاضا چینی‌ها برای خودروهای لوکس مرسدس بنز، قیمت‌ها را نسبت به سه ماهه اول با افزایش جهت دست یابی به سود همراه ساخت.

از آنجایی که مشتریان ثروتمند چینی به دلیل بحران کرونا در سال جاری نتوانستند به مسافرت خارج از کشور بپردازند، با توجه به در آمد و پس انداز اقدام به تعویض و خرید خودروهای لوکس مرسدس بنز کردند. این مساله سبب شد که در سه ماهه اول سال میلادی جاری رشد تقاضا برای خرید در چین ۶۰ درصد افزایش داشته باشد.

از سوی دیگر، گروه خودروسازی ب‌ام‌و به عنوان رقیب مرسدس بنز اعلام کرده که فروش بسیار قوی‌تری را در چین تجربه کرده است.

خریداران چینی محصولات آلمانی در سال ۲۰۲۰ به اقتصاد خودروسازانی مانند ب‌ام‌و،مرسدس بنز و فولکس واگن کمک بسزایی کردند.

دایملر هفته گذشته با رونمایی از EQS به عنوان یک سدان الکتریکی، رقیب جدی تسلا را معرفی کرد و به دنبال توسعه محصول در این کلاس از خودروها نیز هست.

ویلهلم در پاسخ به سوال یکی از تحلیلگران که پیش بینی سود فروش خودروهای الکتریکی بود، پاسخ داد: تا پایان این دهه خودروهای الکتریکی سودآوری بیشتری نسبت به خودروهای با سوخت‌های فسیلی خواهند داشت.
وی افزود: مرسدس بنز امروز در حاشیه نیست و بلکه در حال پیشرفت برای توسعه قرار دارد.

کد خبر: ۸۵٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha