۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
طرح ملی گندم بنیان در ۴۷ هزار هکتار از اراضی قزوین اجرا می‌شود
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

طرح ملی گندم بنیان در ۴۷ هزار هکتار از اراضی قزوین اجرا می‌شود

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح ملی افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های گندم بنیان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی در این باره اظهار کرد: استان قزوین برای سومین سال به عنوان یکی از استان های پایلوت اجرا کننده این طرح برگزیده شده و طی ۲ سال گذشته نیز اجرای این طرح نتایج خوبی را از حیث حفاظت از خاک، کاهش مصرف آب و رشد تولید به همراه داشته است.

وی افزود: این طرح در کنار تلاش برای رشد ۲۵ درصدی عملکرد و تولید گندم در مزارع زیر کشت این محصول، اهدافی همچون کاهش هزینه های کشت، ارتقای بهره وری و حفاظت بهتر از منابع آب و خاک را پیگیری می کند.

اسماعیلی گفت: آموزش به کشاورزان، ساماندهی بهره گیری از بذور و استانداردسازی آن و  استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به خشکی، مبارزه بهتر با آفات و علف های هرز، بهینه سازی مصرف کود و تناوب کشت از موضوعاتی است که در اجرای این طرح مورد توجه قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با اجرای این طرح در سال پنجم، نتایج و دستاوردهای آن از سوی محققان و کارشناسان حوزه زراعت مورد ارزیابی قرار می گیرد و به مزارع گندم در سطح کشور تعمیم داده می شود.

قزوین ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که در سال زراعی جاری حدود ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است.

کد خبر: ۸۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha