۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان ریالی به عراق و افغانستان
دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد

مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان ریالی به عراق و افغانستان

بر اساس مکاتبه انجام شده از سوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ‌زیرساخت لازم جهت ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد: بر اساس بند ۱ بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سالهای ۱۴۰۰-۱۳۹۷صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاهای صادراتی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مردادماه سال ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت  اطلاعات فروش ریالی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده اند، حداکثر تا تاریخ ۳۱خردد ماه سالجاری فرصت دارند تا صرفا با ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، تعهدات ارزی خود را رفع کنند.

احسان قمری با اعلام این خبر اظهار داشت: رفع تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان ارتباطی به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نداشته و مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

دبیر کمیته اقدام ارزی در خصوص  برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص ثبت اطلاعات فروش ریالی به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت ۹۷ گفت: ضوابط این موضوع از طریق دبیرخانه کمیته اقدام ارزی اعلام خواهد شد.

خاطرنشان می‌سازد، بر اساس مکاتبه انجام شده از سوی معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ‌ زیرساخت لازم جهت ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

گفتنی ایت، طی چند روز آینده صادرکنندگان قادر خواهند بود نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افعانستان مربوط با بازه زمانی یاد شده اقدام نمایند.

کد خبر: ۸۴٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha