۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
بگذارید نرخ مالیات شرکت‌ها را بالا ببریم
رئیس جمهور آمریکا:

بگذارید نرخ مالیات شرکت‌ها را بالا ببریم

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت شرکت‌های بزرگ باید سهم مالیات خود را به طور عادلانه پرداخت کنند.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: مدت‌ها پیش شرکت‌های بزرگ باید سهم مالیات خود را به طور عادلانه پرداخت می‌کردند. من معتقدم که باید نرخ مالیات شرکت‌ها را بالا ببریم و پس از آن، از این پول برای بازسازی زیرساخت‌های خود، گسترش اینترنت پرسرعت و اطمینان از داشتن آب آشامیدنی سالم و پاک در آمریکا استفاده کنیم. بگذارید این اتفاق بیفتد.
 
در همین حال جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری معتقد است که افزایش احتمالی مالیات شرکت ها و سرمایه گذاری بر رشد اقتصادی اثری نخواهد گذاشت. به دنبال انتشار این خبر که جو بایدن قصد دارد نرخ‌های مالیاتی ثروتمندان به خصوص مالیات بر سود سرمایه‌گذاری در بازار بورس در آمریکا را افزایش دهد، شاخص‌های اصلی وال استریت به شدت افت کرده است. بنا بر گزارش ها، جو بایدن برای تامین هزینه یک تریلیون دلاری برنامه‌های حمایتی فدرال مراقبت از کودکان، مهد کودک و مرخصی استحقاقی کارگران، قصد بازنگری اساسی در نرخ‌های مالیاتی شرکت‌ها و ثروتمندان را دارد.
 
به این ترتیب نرخ مالیاتی افرادی که بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند از ۳۷ درصد به ۳۹/۶ درصد افزایش خواهد یافت. شبکه بلومبرگ گزارش داد که طرح مورد نظر کاخ سفید می‌تواند نرخ مالیات سود ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار بورس را از سطح فعلی ۲۰ درصد به حداقل ۳۹ درصد یعنی تقریبا دو برابر افزایش دهد.

کد خبر: ۸۴٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha