۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
درآمد شرکت خودروسازی رنو کاهش یافت
برای سومین ماه متوالی

درآمد شرکت خودروسازی رنو کاهش یافت

خودروسازی رنو اعلام کرد که برای سومین ماه پیاپی درآمد شرکت با کاهش مواجه شده است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروساز فرانسوی رنو گزارش کرد که در آمد شرکت با ۱.۱ درصد  کاهش مواجه شده است و این موضوع برای سه ماه منتهی به مارس ادامه دارد؛ این درحالی است که شرکت رنو قصد داشت از عواقب همه گیری بیماری کرونا در امان بماند.

زیر نظر لوکا دو میو، مدیرعامل رنو که زمام امور را در ژوئیه گذشته به دست گرفت، این شرکت به دنبال تولید کمتر خودرو و تمرکز بر روی افرادی با درآمد بالاتر است، استراتژی ای که شروع به باردهی می کند.

رنو برای سومین سه ماهه متوالی نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده؛ اگرچه این اقدام به جبران اثرات کاهش میزان موجودی کالا و سایر موانع مانند اثرات نامطلوب ارز خارجی کرده و ناکافی بوده است.

رنو نیز مانند همتایان خود با کمبود جهانی تراشه های نیمه رسانا دست و پنجه نرم می کند و مانند برخی از رقبا از جمله دایملر و فولکس واگن از بازار خودروهای برگشتی در چین قادر به بهره مندی نیست.

رنو سال گذشته به دلیل ضعف فروش در چین، تجارت اصلی خودروهای سواری خود را در این کشور ترک کرد و فعالیت‌های آن اکنون بیشتر به بازار اصلی اروپا وابسته است، جایی که برخی موانع برای مقابله با بحران هنوز در جریان است.

کلوتیلد دلبوس، مدیر امور مالی رنو در یک کنفرانس گفت: «ما هنوز از وضعیت طبیعی فاصله داریم.»

رنو که مارک های داچیا و لادا را نیز تولید می کند و دارای یک واحد مالی است اعلام کرد که فروش کلی نسبت به سال گذشته به ۱۰ میلیارد یورو (۱۲ میلیارد دلار) کاهش یافته است. البته این رقم در صورت حذف ارز و سایر اثرات، آنها ۴.۴ درصد افزایش داشته اند.

حجم فروش خودروهای برند رنو ۱.۱ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است، اما این رقم بسیار عقب تر از جهش ۲۱.۲ درصدی همتای آلمانی فولکس واگن در آن دوره است. در این رابطه دو میو همچنان تلاش می کند تا شرکت زیان دهی شرکت را جبران کند.

کد خبر: ۸۴٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha