۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
سهم نیم درصدی بانک صنعت و معدن از سپرده های بانکی کشور
قائم مقام بانک صنعت و معدن مطرح کرد

سهم نیم درصدی بانک صنعت و معدن از سپرده های بانکی کشور

رشت- قائم مقام مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: سهم این بانک از مطالبات بانکی ۱۰ درصد و از سپرده های بانکی نیم درصد است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، حسین عسکری در دیدار با استاندار گیلان داشت: طی سال گذشته با وجود دشواری های ناشی از تشدید تحریم های غیرقانونی و همچنین شیوع کرونا، در صنایع مختلف ازجمله فولادی، سیمان، پتروشیمی و ... فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در کل کشور نیم درصد سپرده های بانکی را به خود اختصاص داده، گفت: در حال حاضر سهم این بانک از مطالبات شبکه بانکی، ۱۰ درصد است.

وی تلاش های صورت گرفته در بانک صنعت و معدن برای توسعه بانکداری دیجیتال را یادآور شد و افزود: سیستم بانکی به سمت حرکت در بستر تلفن های همراه در حال سوق یافتن است و باید این نوع بانکداری گسترش یابد.

عسکری همچنین به نقش بانک صنعت و معدن در بخش های مختلف صنایع اشاره و اضافه کرد: بر تکمیل واحدهای نیمه تمام و نیز گام برداشتن در مسیر توسعه صنایع فناور، صادرات گرا و تکمیل زنجیره های تولید اهتمام داریم.

ارسلان زارع استاندار گیلان با تصریح اینکه لازم است امسال اهتمامی دوچندان برای این امر صورت گیرد؛ ادامه داد: بانک ها باید سهم ایجاد اشتغال بیشتری را به خود اختصاص دهند و در این مسیر؛ از شرکت های دانش بنیان و صنایع دیجیتال، بیشتری بهره را ببرند.

وی با طرح این انتظار که باید اختیارات شعب بانک‌های استانی افزایش یابد، گفت: به اندازه‌ای که امکانپذیر است؛ تفویض اختیار به استان‌ها داده شود و در گیلان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش‌های صنعت، شهرک‌های صنعتی و نیز احیای مجدد واحدهای تولیدی وجود دارد؛ بانک صنعت و معدن سهم بیشتری ایفا کند.

زارع تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان را یکی از اولویت ها برای سیر تعالی بانک‌ها خواند و اضافه کرد: دولت الکترونیک که پیوسته مورد تأکید رئیس جمهوری است و نیز توسعه بانکداری دیجیتال، می‌تواند تا حدودی، خلأ کمبود شعب بانک‌ها را برطرف سازد.

کد خبر: ۸۴٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha