۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
ساعت کاری ۱۸۵۰۰ کارگر دایملر کاهش یافت
بحران دنباله دار کمبود تراشه در آلمان

ساعت کاری ۱۸۵۰۰ کارگر دایملر کاهش یافت

بحران کمبود تراشه در صنعت خودرو به موضوعی مهم تبدیل شده است به طوری که خودروسازانی از جمله دایملر با کاهش ساعات کاری و حذف خودروهای کم فروش‌تر سعی در عبور از این وضعیت دارند.

بازار؛ گروه خودرو: خودرو سازی دایملر اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی که به تولید جهانی خودرو ضربه زده است، ناچار به کاهش ساعت کاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگر های خود شده، البته معضل کمبود تراشه فقط به همین جا منتهی نمی شود این خودرو سازی ناچار به توقف دو کارخانه خود در آلمان نیز شده است.

سخنگوی دایملر در این باره اظهار داشت: «در حال حاضر در سراسر جهان کمبود تأمین برخی از قطعات نیمه هادی وجود دارد.»

وی در خصوص عواقب این کاهش ساعت کاری و تعطیلی کارخانه‌ های دایمر و پاسخ به این سوال که پیش‌ بینی می‌ کند تا چه زمانی این بحران ادامه یابد، افزود: «اوضاع ناپایدار است، بنابراین نمی توان هیچ پیش بینی ‌ای کرد.»

دایملر، سازنده خودروهای مرسدس بنز اعلام کرده که کارگران کارخانه های آن در دو شهر برمن و راستات ساعت های کاری ‌شان کوتاه می شود.

هرچند این اقدام ادامه تولید در کارخانه ها را متوقف می کند اما به کارکنان امکان ادامه کار در پروژه های ویژه را می دهد. گفتنی است توقف تولید در ابتدا از ۲۳ آوریل و به مدت یک هفته اعمال می شود.

ساعت کاری ۱۸۵۰۰ کارگر دایملر کاهش یافت

این کمبود جهانی از تلاقی عوامل متعددی ناشی می شود زیرا خودرو سازانی که سال گذشته در طی همه گیری کووید ۱۹ کارخانه ها را تعطیل کردند، در حال حاضر باید برای تهیه تراشه با صنعت الکترونیک مصرفی گسترده رقابت کنند.

ادامه تولید خودرو به طور فزاینده ای به تامین تراشه‌ ها وابسته شده است و این قطعات نیمه هادی در تمامی اجزا از جمله EMS سیستم مدیریت رایانه ای موتور برای صرفه جویی در مصرف سوخت بهتر تا امکانات کمک راننده مانند ترمز اضطراری را در بر می ‌گیرد.

به طور کلی کمبود تراشه به تولید خودرو در خودرو سازان از جمله شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و شرکت فورد موتور صدمه زده است.

در اوایل روز گذشته، شرکت خودرو سازی استیلانتس اعلام کرد که در اثر کمبود تراشه های نیمه هادی، سرعت سنج‌ های دیجیتال را با مدل های آنالوگ قدیمی در یکی از مدل های پژو جایگزین می کند.

کد خبر: ۸۴٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha