۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
یک‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای تاسیسات فاضلاب زنجان تخصیص یافته است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

یک‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای تاسیسات فاضلاب زنجان تخصیص یافته است

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای طرح بزرگ ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زنجان از سال ۹۳ تاکنون بیش از یک هزارو ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان،علیرضا جزء قاسمی گفت:برای طرح بزرگ ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زنجان از سال ۹۳ تاکنون بیش از یک هزارو ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و از مجموع این منابع، ۲۸۲ میلیارد ریال از محل منابع عمومی، ۳۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی و ۷۵۰ میلیارد ریال نیز توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: برای تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهر زنجان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز جهت تکمیل شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مورد نیاز است.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان با ۴۱۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خود در افق طرح قادر به تولید ۲۷ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال است که می توان این میزان پساب را در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی استان استفاده کرد.

وی گفت: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب زنجان با احداث ۳۵۹ کیلومتر شبکه جمع آوری، ۲۹۵ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است که در صورت تامین اعتبار میزان شبکه جمع آوری احداث شده به ۷۵۹ کیلومتر خواهد رسید و از سال ۹۳ تا کنون ۸۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب در شهر زنجان انجام و وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: این طرح با هدف جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب، حذف زباله های زیستی، نیل به توسعه پایدار، ارتقای استانداردهای زندگی، کاهش هزینه های دفع بهداشتی فاضلاب و کاهش آلودگی و حفظ منابع آب سطحی و زیر زمینی عنوان کرد.

جزءقاسمی گفت: تصفیه خانه فاضلاب زنجان در مدول اول با سیستم لجن فعال و در مدول دوم با سیستم SBR احداث شده و نزدیک به ۹۰ هزار آحاد مشترکین فاضلاب شهر زنجان است.

وی ابراز داشت: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به عنوان یک طرح ماندگار، با تکنولوژی بالا و خدمات ارزشمند یکی از پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان زنجان است که در گام بعدی تکمیل تصفیه خانه فاضلاب در روستاها جزء اهداف شرکت آب و فاضلاب محسوب می شود.

کد خبر: ۸۴٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha