۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
ممنوعیت خروج گندم از گلستان تا پایان تیرماه
استاندار گلستان خبرداد؛

ممنوعیت خروج گندم از گلستان تا پایان تیرماه

گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تا پایان تیر ماه نباید گندم از استان خارج شود، گفت: این اقدام پیش از زمان تعیین شده تنها از طریق مکاتبه مدیر کل غله استان میسر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان تصریح کرد: قیمت خرید تضمیمی در سال جاری برای کلزا ۱۱ هزار تومان و گندم پنجج هزار تومان خواهد بود که از هشتم خرداد تا پنجم تیر اوج خرید محصولات کشاورزی در ۱۲۰ نقطه برای گندم و ۴۲ نقطه برای کلزاست.

وی افزود: پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم، ۷۸ هزار تن کلزا، ۷۳ هزار تن جو و ۱۹۳ هزار تن چغندر تولید در استان داشته باشیم.

استاندار گلستان ادامه داد: بانک کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و اداره غله برای جلوگیری از ایجاد صف در ۳۸ شعبه خود از کشاورزان بخواهند که استفاده از خدمات الکترونیک را به دریافت خدمات حضوری ترجیح دهند.

حق شناس تصریح کرد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت در زمین های کشاورزی خودداری کنند و البته با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا زمانی که کارخانجات و سیلوهای استان ظرفیت پذیرش گندم را دارند نباید اجازه خروج محصول از استان داده شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام احتمالی جمعیت در مراکز خرید محصولات کشاورزی رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.

دکتر حق شناس گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر سال پیش اعلام شده است که امیدوار هستیم موجب حمایت از کشاورزان شود.

وی تاکید کرد: با همکاری پلیس اقتصادی با اخلال گران بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی برخورد می شود.

کد خبر: ۸۴٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha